خبرگزاری کار ایران

پپیشنهاد افزایش بورس‌های کوتاه‌مدت برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی از سوی دانشگاه خوارزمی

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۷۸۴

رئیس دانشگاه خوارزمی برای افزایش تعاملات بین‌المللی گفت: به نظرم لازم است یکسری دوره‌های مشترک میان ایران و اتریش برای دانشجویان ارشد و دکترا طراحی شده و در آخر مدارکی به دانشجویان ارائه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عزیزالله حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی در نشست روسای دانشگاه‌های متولی کارگروه همکاریهای علمی، بین‌المللی و سفرای کشورهای هدف با محوریت همکاریهای علمی و بین‌المللی و چالش‌ها و راه‌های برون‌رفت که امروز در وزارت علوم برگزار شد، عنوان کرد: در حال حاضر 14 دانشگاه کشور با کشور اتریش حدود 17 پروژه علمی پژوهشی دارد که علاوه بر اینها تفاهم‌نامه‌های متعددی بین دانشگاه خوارزمی و سایر دانشگاه‌های اتریش منعقد شده که اغلب در حوزه تکنولوژی، فناوری و تبادل استاد و دانشجو است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری سومین نشست دانشگاه‌های اتریش با دانشگاه‌های داخل با همکاری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود، گفت: در حال حاضر در حال آماده‌سازی مقدمات این نشست هستیم، اما من برای ارتقاء سطح همکاری‌های دانشگاه‌های داخلی با دانشگاه‌های خارجی پیشنهاد می‌کنم یکسری دوره‌های مشترک ارشد و دکترا بین دانشگاه‌های داخل و دانشگاه‌های کشور اتریش طراحی شود تا بتوانیم سال آینده با برگزاری دوره‌های مشترک این مدارک را به داوطلبان که در این دوره‌ها شرکت کردند بدهیم.

وی ادامه داد: همچنین بنا داریم یکسری بورس‌های مشترک کوتاه‌مدت به دانشجویان تحصیلات تکمیلی در سال آینده بدهیم یا آن را افزایش یابیم. در حال حاضر هم دانشگاه خوارزمی به کشور اتریش پیشنهاد کرده 15 بورس از سوی این دانشگاه به دانشجویان کشور اتریش به منظور حضور در دوره‌های آموزشی، مطالعات اسلامی، زبان و ادبیات فارسی و حقوق اسلامی اعطا کند. همچنین ما پیشنهاد کردیم یک دفتر مشترک برای همکاری‌های دانشگاهی میان دو کشور ایران و اتریش راه‌اندازی شود تا این فعالیت‌ها جدی‌تر دنبال شود.

وی در پایان اشاره کرد: متاسفانه امروزه متاسفانه چالش‌های ارزی مشکلاتی متعددی را برای تعاملات بین‌المللی در میان دانشگاه‌های مختلف دنیا به وجود آورده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز