خبرگزاری کار ایران

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم خبر داد:

برگزاری سومین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه‌ها در حوزه مدیریت سبز" در مهر ماه

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۳۷۳

محمدتقی نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از برگزاری سومین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز از ۲۰ تا ۲۳مهرماه ۱۳۹۸ در محل سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدتقی نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه با هدف ارائه دستاوردهای اجرایی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در حوزه "مدیریت سبز" و با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور به مدت چهار روز برگزار خواهد شد.

به گفته وی، به دلیل اهمیت مدیریت مصرف آب و حامل‌های انرژی و لزوم توجه به قانون اصلاح الگوی مصرف، در نمایشگاه امسال سعی بر این خواهد بود میزان صرفه‌جویی‌ها به صورت کمی ارائه و تعدادی از پروژه‌های برتر و شاخص اجرا شده در دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف مدیریت سبز در قالب عکس، ماکت و بنر در غرفه‌های مربوطه به نمایش گذاشته شود.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم افزود: این نمایشگاه به منظور نمایش دستاوردهای مدیریت سبز در دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری، تبادل تجربیات دانشگاه‌های مختلف در زمینه اقدامات اجرایی مدیریت سبز، یادآوری اهمیت توجه به پروژ‌ه‌های مدیریت سبز و نشان دادن ضرورت افزایش سرمایه‌گذاری در این زمینه برپا می‌گردد.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به اقدامات ارزنده دانشگاه‌ها در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های متعدد مدیریت سبز که متناسب با مشکلات و معضلات زیست محیطی کشور از جمله آلودگی هوا، فرسایش خاک، مصرف بالای سوخت‌های فسیلی، کاهش منابع آب، پسماند و غیره است، این تجربیات در سایر بخش‌ها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی با به‌کارگیری صحیح اصول مدیریت سبز مورد استفاده قرار گیرد تا کلیه ارکان جامعه از مزایای ناشی از اجرای پروژه‌های مدیریت سبز بهره‌مند شده و مدیریت سبز توسط ستاد وزارت علوم و با همکاری دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری به نهضت فراگیر تبدیل شود. بدیهی است حمایت سایر ارگان‌های ذی‌ریط در پیشبرد این امر مهم اثر بخش‌تر خواهد بود.

نظرپور تصریح کرد: در وضعیت کنونی که کشور با تحریم‌های ظالمانه از سوی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی مواجه است، توجه به نتایج مثبت و رو به رشد اقدامات دانشگاه‌ها در زمینه مدیریت سبز و ظهور و بروز پتانسیل‌های جدید در بخش‌های مختلف آموزش‌عالی از جمله ایده‌ها، طرح‌ها و تجربیات افراد صاحب‌نظر، متخصص و با انگیزه و بهره‌گیری از پتانسیل عظیم شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در کلیه شاخص‌های مدیریت سبز، زمینه اتکاء به ظرفیت‌های داخل را افزایش و شرایط برون‌رفت از شرایط تحریم و رفع مشکلات محیط زیستی را بیش‌ازپیش فراهم می‌نماید.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تصریح کرد: تمامی دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری و همچنین علاقه‌مندان این حوزه می‌توانند در روزهای ۲۰ تا ۲۳ مهرماه از ساعات ۹ صبح الی ۱۷ عصر از نمایشگاه مذکور و دستاوردهای دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز، بازدید کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز