خبرگزاری کار ایران

صرفه‌جویی ۱۳۰ میلیارد تومانی با تعریف گایدلاین‌های ملزومات مصرفی

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۲۳۰

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران از صرفه جویی ۱۳۰ میلیارد تومانی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تعریف گایدلاین‌های ملزومات مصرفی خبرداد.

به گزارش ایلنا، مهدی یوسفی با بیان این مطلب افزود: اقدامات انجام شده در حوزه دانشگاه علوم پزشکی شیراز شامل تعریف دپوی داروهای حیاتی به ارزش ۱۵ میلیارد تومان، تعریف ذخیره استراتژیک ۱۰۰ قلمی ملزومات مصرفی ضروری برای ۲ تا ۳ ماه است.

وی افزود: در خصوص برخی اقلام حیاتی نظیر صافی دیالیز، فراهم سازی امکان خرید متمرکز بیمارستانها از هشت شرکت تامین کننده و تامین هزینه توسط دانشگاه نیز از جمله اقدامات انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده است.

یوسفی با بیان اینکه ۱۳۰ میلیارد تومان صرفه جویی سالانه در گردش مالی ۵۰۰ میلیارد تومانی دارو و ملزومات تنها با تعریف گایدلاین‌های استفاده از ملزومات مصرفی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صورت گرفته است، گفت: انجام صرفه جویی با تعریف انبار مرکزی بیمارستانی و حذف انبار مجازی و ذخیره‌های متعدد داخل بخش‌ها نیز از جمله اقدامات انجام شده دانشگاه علوم پزشکی شیراز  بوده و تامین ملزومات با همکاری هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران انجام گرفته است.

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با اشاره به بازدید انجام شده از مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هیات اعزامی از سوی وزارت بهداشت از انبارهای تجهیزات و داروخانه‌های بیمارستانی این مراکز بازدید کرده و طی گفت‌ وگو های انجام شده با بیماران مراجعه کننده از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفته و گزارش کمبودهای موجود به وزیر بهداشت ارائه شده است.

به نقل از وبدا، یوسفی در خصوص بازدید به عمل آمده از مرکز پیوند اعضای ابوعلی سینای شیراز ، وجود این مرکز را از لحاظ تعداد پیوند در سطح جهانی منحصر به فرد و از افتخارات نظام سلامت در کشور خواند و گفت: تاکنون همکاری‌های بسیاری توسط هیات امنا با مرکز یاد شده جهت تامین تجهیزات سرمایه‌ای و ملزومات مصرفی صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز