خبرگزاری کار ایران

آغاز عملیات اجرایی فاز اول سایت «چهارباغ» تا پایان مردادماه

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۹۳۰

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران از همکاری مدیریت شهری پایتخت و مجموعه مصلی بزرگ تهران به منظور آغاز عملیات اجرایی سایت ۴۵ هکتاری چهارباغ خبر داد و گفت: فاز اول گلنگ زنی این مجموعه تا پایان ماه جاری انجام خواهد شد.

به گزارش ایلنا، علی محمد مختاری با اشاره به همکاری شهرداری تهران و مجموعه مصلی به منظور بهره‌برداری از سایت چهار باغ که در بخش شمالی این مجموعه و بین بزرگراه رسالت و شهید همت قرار دارد، اظهار کرد: در طراحی مجموعه چهارباغ انسجام این بافت با سایر بخش‌ها مدنظر است و سعی شد حتی الامکان بهره گیری کامل از توپوگرافی منطقه در سایت اتفاق بیفتد و حداکثر زمین به فضای سبز اختصاص پیدا کند و در عین حال احداث بنا در حد ضرورت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مساحت این سایت حدود ۴۵ هکتار است،گفت: ۱۵ هکتار از این مساحت متعلق به باغ ایمان، ۱۰ هکتار متعلق به باغ آفرینش، ۶ هکتار متعلق به باغ دانش و ۱۲ هکتار متعلق به باغ بهشت است.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به موقعیت جغرافیایی سایت چهارباغ اظهارکرد: این سایت در محدوده منطقه ۳ (بین بزرگراه همت و رسالت) و در شمال مصلی بزرگ تهران واقع شده است. اراضی مذکور متعلق به مجموعه مصلی بزرگ تهران است و شهرداری تهران با همکاری و هماهنگی مجموعه مصلی سایت چهار باغ را به منظور استفاده شهروندان و نمازگزاران به بهره برداری خواهد رساند.

وی با بیان اینکه کلنگ فاز اول این پروژه تا پایان ماه جاری به زمین می خورد،گفت: تلاش می‌کنیم باغ بهشت نیز که متعلق به این مجموعه است را حداکثر ظرف یک سال به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به اصول حاکم بر طراحی چهار باغ اظهارکرد: ضمن حفظ اصول ایرانی-اسلامی معماری در عین نوآوری و ابتکار، از معارف قرآن کریم و سایر متون دینی معتبر در طراحی این سایت استفاده می‌کنیم.

مختاری با اشاره به گونه‌هایی که قرار است در طراحی این سایت مورد استفاده قرار گیرد، گفت: گونه‌های بومی، مقاوم به کم آبی، سازگار و ماندگار با شرایط اقلیمی شهر تهران برای کاشت در این سایت مدنظر قرار گرفته شده است. خوشبختانه بوستان‌های در دست احداث فاقد چمن هستند و به جای آن از گونه‌های پوششی درخت و درختچه استفاده می‌کنیم. شهر تهران به این گونه‌های بومی و سازگار نیازمند است و البته این مهم است که علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب راندمان تولید اکسیژن را نیز در شهر تهران بالا ببریم.

بر اساس گزارش شهرنوشت، شهرداری تهران در ماه‌های گذشته با بسیاری از ارگان‌ها برای واگذاری زمین و تبدیل آن به فضای سبز وارد رایزنی شد که در نهایت باغ‌هایی چون «عبقری» برای این منظور در اختیار مدیریت شهری تهران قرار گرفت همچنین شهرداری با وزارت جهاد کشاورزی برای واگذاری مدیریت پارک جنگلی سرخه حصار وارد مذاکره شد و قرار است در روزهای آینده تفاهمنامه‌ای در این زمینه منعقد شود. در راستای همین رویکرد، شهرداری با همکاری مجموعه مصلی قرار است ساماندهی سایت چهارباغ را به سرانجام برساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز