خبرگزاری کار ایران

ارائه خدمات پزشکی به بیش از ۲۱۵ هزار حجاج ایرانی/بستری شدن ۵۴۴ زائر در بیمارستان مکه

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۷۵۰

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: بیمارستان مکه مکرمه روزانه به ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر از حجاج کشورمان خدمات پزشکی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی ارائه می‌کند. بیشترین مراجعات زائران به این بیمارستان به دلیل مشکلات حساسیتی، ریوی، اسکلتی و عضلانی است.

به گزارش ایلنا، محمد تقی حلی ساز اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار دریافتی تا  ۱۲ مرداد  ، بیش از ۲۱۵ هزار و ۸۹۰ خدمات پزشکی، درمانی و امدادی به زائران ارائه شده و ۱۱۲هزار و  ۲۸۳ زائر نیز در مطب‌ها و مجموعه‌ها در هتل های محل اسکان زائران ویزیت شده‌اند.

حلی ساز  با اشاره به بستری‌ شدن ۷۱زائر در بخش سی سی یو، گفت : تعداد بستری دربخش داخلی مردان ۷۴نفر و بخش داخلی زنان۶۸ نفر و۳۳۱ زائر نیزدراورژانس بیمارستان مکه ازابتدا تاکنون (شنبه ۱۲ مرداد ) بستری بوده اند. واین درحالی است زائرین عزیز درمطب ها ، محل استقرار زائران و درمانگاههای ۵ گانه مرکز پزشکی حج و زیارت جهت درمان تکمیلی ازسوی پزشکان متخصص  به بیمارستان مکه مکرمه ارجاع و پس از بهبودی و مداوا به کاروان ها برگشته اند.                                                                                                                                              

وی افزود: با اشاره به اینکه بیمارستان مکه مکرمه تا ۱۲ مرداد آماده ارائه خدمات پزشکی و درمانی است ، گفت:‌ خدمات پاراکلینیک بیمارستان بالغ بر ۱۲هزار مورد شامل مراجعین به آزمایشگاه  ۱۲۹۹ نفر و انجام آزمایش  ۹۸۶۱ مورد ، مراجعه با رادیولوژی ۳۸۱ نفر و انجام رادیولوژی ۴۴۵ مورد، سونوگرافی  ۲۳۶ مورد اکو ۱۷ مورد می باشد .

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در تشریح جزئیات عملکرد پزشکان  گفت: تا روز۱۲ مرداد گ۴۵هزار و ۱۰۶ مورد خدمات پرستاری به درمدینه و بیمارستان مکه شامل نوار قلب، قند خون و فشارخون، گچ گیری، تزریقات، پانسمان، سرم تراپی و بخیه  به حجاج ایرانی  ارائه شده است.                               

حلی ساز همچنین با بیان اینکه همه داروهای لازم تا پایان فصل حج تامین شده است و هیچ کمبودی نداریم بیان کرد: ۵هزار و  ۹۱۱ پاسخگویی به زائران در بخش داروخانه‌ های  مدینه و مکه  ثبت شده است و همچنین انجام ماموریت های  مددکاری وامداد و انتقال بیش از  ۳۲۴۹ مورد ازجمله تقاضای آمبولانس ، انتقال بیمار به مجموعه ها و هتل ها  و بیمارستان های سعودی انجام گرفته است .

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر  گفت: تاکنون ۱۳ زائر بستری دربیمارستان های سعودی بستری هستند و برای پیگیری امور درمانی زائرین در بیمارستان های سعودی نیز پزشکانی داریم که رابطین بین درمانگاه های ایرانی و بیمارستان های سعودی هستند و نسبت به پیگیری روند درمانی بیماران اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز