خبرگزاری کار ایران

ناصر اصلانی خبر داد:

کشف ۱۸ تن انواع مواد مخدر در هفته نخست مردادماه/ سیستان و بلوچستان در صدر کشفیات استانی

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۳۹۲

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ۱۸ تُن انواع مواد مخدر هفته نخست مردادماه کشف شد.

به گزارش ایلنا، ناصر اصلانی از کشف ۱۸ تُن انواع مواد مخدر و روانگردان در کل کشور در هفته نخست مرداد خبر داد و گفت: مجموع کشفیات هفته یاد شده ۱۸ هزار و ۲۹۷ کیلوگرم است که در مقایسه با هفته قبل آن ۶ درصد کاهش دارد.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: بیشترین حجم مواد مکشوفه مربوط به تریاک به میزان ۱۴ هزار و ۸۰ کیلوگرم بوده و ۷۷ درصد مجموعه کشفیات را شامل می‌شود. همچنین از این میزان هزار و ۳۰۴ کیلوگرم حشیش، هزا ر و ۶۲ کیلوگرم هروئین، ۵۵۱ کیلوگرم مرفین، ۳۴۶ کیلوگرم شیشه، ۲۳ هزار و ۱۱۹ عدد قرص روانگردان و ۹۵۱ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی با بیان اینکه این میزان از کشفیات در هزار و ۱۳۷ فقره عملیات صورت گرفته، اظهار داشت: کشفیات موادمخدر در این دوره ۱۶ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است. هفته یادشده در مجموع هفت هزار و ۶۷۱ متهم در ارتباط با جرایم موادمخدر و بخصوص در طرح‌های جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۱۶۸ نفر به اتهام قاچاق موادمخدر و روانگردان، سه هزار و ۱۸۷ نفر خرده فروش و توزیع کننده مواد،  سه هزار و ۸۴۷ نفر معتاد متجاهر و۴۶۱ نفر نیز طی سایر عملیات های مرتبط با موضوع موادمخدر دستگیر شده اند.

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: از ۲۳ هزار و ۱۱۹ قرص روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد با ۱۴ هزار و ۸۵ عدد مربوط به استان هرمزگان است که نشان دهنده ۶۰ درصد مجموع کشفیات قرص های روانگردان در هفته یاد شده می باشد.

وی با بیان اینکه ۷۴ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است، اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با پنج هزار و ۳۵۵ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۲۹ درصد کشفیات کشور است و کرمان با سه هزار و ۵۹ کیلوگرم، خراسان جنوبی با هزار و ۴۶۸ کیلوگرم، خراسان رضوی با هزار و ۱۴۵ کیلوگرم، اصفهان با هزار و ۱۹ کیلوگرم، تهران با ۸۰۵ کیلوگرم و یزد با ۷۸۳ کیلوگرم به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند. سهم کشفیات پنج استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۶۲ درصد است.

اصلانی در پایان اظهارداشت: این مدت، ۱۷۱ دستگاه خودرو، ۳۸ دستگاه موتورسیکلت، ۱۲ قبضه سلاح و ۶۸ دستگاه تلفن همراه نیز توقیف شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز