خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ناجا خبر داد:

کشف ۸۹ میلیون قلم داروی قاچاق/شناسایی یک کلاهبردار اروپایی در استان‌های شرقی

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۷۴۲

سخنگوی ناجا از کشف ۸۹ میلیون قلم داروی قاچاق خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار احمد نوریان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح امروز برگزار شد، گفت: در طول یکسال گذشته بررسی‌ها نشان داده است که وضعیت اطلاع رسانی از نظر حجم و تنوع بهبود پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در این جلسه به موضوع امنیت اقتصادی می‌پردازیم، ادامه داد: در راستای تحقق فرامین رهبر انقلاب در سال رونق تولید و رهنمود ایشان و بنا بر اقتضائات مسائل اقتصادی موضوعات مرتبط با مفاسد اقتصادی را در پلیس امنیت اقتصادی دنبال کردیم و این پلیس در تاریخ ۹۸/۱/۱۷ شروع به کار کرد.

وی با اشاره به اولویت‌های این پلیس ادامه داد: قاچاق کالا و جرائم ارز پولی و جرائم بانکی جرائم بورس و مالیاتی، پولشویی تسهیلات غیرمجاز بانکی و زمین خواری از مهمترین اولویت های این پلیس است و طی ۴ماه گذشته با تعامل با مراجع قضایی و دستگاههای متولی نیز اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: در حوزه قاچاق کشفیات این پلیس در مقایسه با مدت مشابه ۱۵۸ درصد افزایش داشته است. همچنین در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با توجه به اهمیت این تجهیزات در سلامت جامعه و اینکه ارز زیادی هزینه تامین این تجهیزات و داروها می شود ۸۹ میلیون قلم داروی قاچاق کشف و برای متهمان تشکیل پرونده شده و متهمان تحویل مقامات قضایی شدند.

نوریان درباره کشف قاچاق دام تصریح کرد: در این مدت۴۴۵۰۰ راس دام کشف و ۱۴ درصد افزایش کشفیات را داشتیم. همچنین درخصوص احتکار اقلام و کالاهای اساسی مانند گندم برنج آرد و شکر مقادیر قابل توجهی کشف و پرونده های مرتبط در مراجع قضایی در حال بررسی است.

وی ادامه اد: در حوزه مبارزه با قاچاق سوخت نیز تاکنون ۳۲ میلیون لیتر سوخت قاچاق در استانهای ساحلی جنوب و شرق کشور کشف و ضبط شده است.

سخنگوی ناجا خاطرنشان کرد: جلوگیری از فرار مالیاتی با شناسایی افراد مرتبط از دیگر اقدامات این پلیس است.تاکنون نیز بیش از ۳ هزار میلیارد کشف و افراد مرتبط نیز شناسایی شدند درخصوص زمین‌خواری نیز تاکنون ۴۰۰ هکتار اراضی توقیف و بیت المال بازگردانده شده است.

سردار نوریان درباره شناسایی یک کلاهبردار اروپایی گفت: در یکی از استانهای شرقی یکی از اتباع کشورهای اروپایی در پوشش شرکتی در حوزه دامپروری مشغول فعالیت می‌شود.

وی ادامه داد: این شرکت حدود سه سال اخیر در زمینه لبنیات فعالیت می کرده و حدود ۱۲ میلیارد تومان کلاهبرداری صورت گرفته است. پلیس امنیت با رصد فعالیت این شرکت موفق به شناسایی و دستگیری صاحب این شرکت شد.

سخنگوی ناجا خاطرنشان کرد: با بررسی‌هایی که از طریق پلیس اینترپل انجام‌ شده مشخص شد این فرد کلاهبردار بین المللی بوده است.

سردار نوریان با اشاره به اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در حوزه بانک مرکزی گفت: کمک به بانک مرکزی در راستای کنترل بازار ارز به صورت هدفمند یا کار اطلاعاتی در خصوص برخورد با ا فرادی که در بحث خرید و فروش غیرقانونی ارز فعالیت داشتند، اقدامات کنترل کننده بوده است.

وی گفت: با همکاری پلیس فتا در جهت شناسایی و برخورد با مسئولان اصلی سایت‌های قمار اقدامات قابل توجهی انجام گرفته است.

سخنگوی ناجا ادامه داد: پلیس فتا از ابتدای سال تاکنون با رصد پیش‌دستانه 688 سایت، حدود 344 پرونده قضایی بر علیه مجرمان و گردانندگان این سایت‌ها تشکیل داده و تاکنون مبلغ هشت میلیارد تومان توقیف شده است.

سردار نوریان خاطرنشان کرد: اخیرا نیز با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان‌های متولی، پلیس در مبادی رسمی ورود و خروج کالا مستقر شده و همچنین علاوه بر همکاری‌های پلیس با دولت در حوزه‌های مبارزه با مفاسد اقتصادی و ایجاد امنیت معاونت اجتماعی با عضویت در ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور مسئولیت کارگروه رصد و پایش اقتصادی را بر عهده دارد و با همکاری دستگاه‌های عضو کارگروه نسبت به رصد تخصصی این حوزه اقدام می‌کند.

معاون اجتماعی ناجا درباره محورهای رصد شده در این کارگروه گفت: موضوع تحریم، پیامدها و راهکارهای آن، موضع‌گیری‌ها و اظهارنظرهای داخلی، موضع‌گیری مقامات و مسئولان رسمی خارجی، عملیات روانی جریان ضد انقلاب و معاند و شایعات اختلاف‌افکنی‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای و رسانه‌های اجتماعی و همچنین موضوع گرانی و تاثیر آن بر معیشت مردم از جمله محورهای رصد شده در این کارگروه است.

رئیس معاون اجتماعی ناجا اشاره کرد: در طول این مدت، اخبار، تحلیل‌ها و یافته‌های کارگروه به طور مستمر در اختیار دبیرخانه این ستاد جهت اقدامات تخصصی و پیشگیرانه و مقابله‌ای توسط کارگروه‌ها و دستگاه‌های مختلف ارسال می‌شود و جا دارد از زحمات ارزشمند وزیر کشور به عنوان رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور تشکر کنیم.

سردار نوریان تاکید کرد: امنیت اقتصادی و امنیت اجتماعی از اصلی‌ترین ابعاد امنیت ملی است.به گفته استکبار جهانی درصدد است از طریق جنگ اقتصادی و در کنار آن با هجمه رسانه‌ای و عملیات روانی به زعم باطل خود مردم و نظام را وادار به پذیرش خواسته‌های نامشروع و ظالمانه خود کنند.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی عده‌ای فرصت طلب به طمع افتاده و به دنبال منافع خود و سودجویی بوده و عملا در زمین دشمن بازی می‌کنند.

سردار نوریان تصریح کرد: پلیس امنیت اقتصادی در کنار سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها مبارزه بی‌امان و شبانه‌روزی و مجاهدانه خود را تا قطع دست مفسدان و رانت‌خواران اقتصادی و همچنین سالم سازی فضای اقتصادی کشور و حاکم شدن آ‌رامش و ثبات بر بازار داخلی و کمک به رونق تولید ادامه خواهد داد.

سخنگوی ناجا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ضرب و شتم و سرقت از یک گردشگر آلمانی در مناطق شمالی کشور گفت: رسیدگی به این پرونده بلافاصله در دستور کار فرماندهی انتظامی استان مازندران قرار گرفت و کمتر از 12 ساعت شش متهم در این خصوص شناسایی و دستیگر شدند هچنین اموال مسروقه به گردشگر آلمانی برگشت داده شد و پرونده سارقان نیز در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه امنیت گردشگران خارجی از نظر پلیس بسیار اهمیت دارد، گفت: پلیس در خصوص تامین امنیت گردشگران خارجی با حساسیت برخورد نمی‌کند و به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد افراد آگاهانه یا ناآگاهانه امنیت گردشگران را در کشور به خطر بیاندازند و ایران را در جهان ناامن نشان دهند. امنیت ایران در منطقه بسیار مهم است و در کشور هر کسی که مهمان ما می شود برای ما اهمیت دارد.

وی ادامه داد: ما از دستگاه قضایی تقاضا داریم که در این خصوص با این افراد با شدیدترین مجازات برخورد کرده تا دیگر کسی جرات تعرض به گردشگر نداشته و امنیت عمومی را به خطر نیاندازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز