خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم در جمع دانشگاهیان دانشگاه تبریز تأکید کرد:

ضرورت مشارکت بیشتر دانشگاه‌ها با پژوهشگاه‌ها در جذب دانشجو و همکاری های پژوهشی

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۵۷۳

وزیر علوم در جلسه اعضای شورا، هیئت ممیزه، شورای صنفی و نماینده ایثارگران دانشگاه تبریز، بر ضرورت مشارکت بیشتر دانشگاه‌ها با پژوهشگاه‌ها در جذب دانشجو و همکاری پژوهشی تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی در این نشست اظهار داشت: امروزه با توجه به تحریمهایی که دشمنان این نظام، علیه ملت ایران در حوزه‌های مختلف تحمیل کرده و در این راستا مشکلاتی را در بخشه‌ای مختلف ازجمله در دانشگاه‌ها به وجود آورده که با همدلی و همکاری جدی خانواده بزرگ دانشگاهیان کشور، می‌توان گام‌های مؤثر و اساسی در حل این مشکلات برداشت.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته درزمینهٔ طرح ساماندهی و آمایش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور گفت: کارهای کارشناسی و برنامه‌ریزی اساسی در این زمینه صورت گرفته که با شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی درزمینهٔ مزایا و اهداف این طرح می‌توان گام‌های تعیین‌کننده‌ای در این خصوص انجام داد.

وزیر علوم بر ضرورت مشارکت بیشتر دانشگاه‌ها با پژوهشگاه‌ها برای جذب دانشجو و همکاری پژوهشی تأکید کرد و افزود: فعالیت‌های ارزنده و خوبی درخصوص تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی صورت گرفته و در این راستا اکثر مدیران و شاغلانی که در حال حاضر مشغول به فعالیت در کشور هستند، جزء فارغ‌التحصیلان همین دانشگاه‌ها هستند و برای تحقق این امر در صورت نیازسنجی دانشگاه‌ها و همکاری سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها شاهد اشتغال بیشتر خواهیم شد.

غلامی با اشاره به سهم اندک بودجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از بودجه کل کشور تأکید کرد: در دو سال اخیر صددرصد اعتبارات تخصیص‌یافته است و امید است امسال نیز صددرصد اعتبار را جذب نماییم.

وی در پایان یادآور شد: وزارت علوم، همچنین درزمینهٔ آئین‌نامه ارتقای اعضای هیئت‌علمی، مقابله با تقلب های علمی و جلوگیری از خریدوفروش پایان‌نامه‌ها و پرداخت متمرکز حقوق کارکنان قراردادی دانشگاه‌ها اقدامات قابل‌توجهی انجام داده است.

میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز نیز در این نشست با تأکید بر اینکه کشور ما در طول چهل سال اخیر مشکلات و تهدیدات متعددی را سپری کرده است و در حال حاضر نیز با انواع تحریم‌ها و تهدیدها از سوی دشمنان این انقلاب روبه‌رو است، اظهار داشت: به‌تبع این تحریم‌ها، در حال حاضر با برخی مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستیم که عوارض آن بخش‌های مختلف کشور ازجمله دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را نیز تحت شعاع قرار داده است.

وی با بیان اینکه در اکثر کشورهای دنیا دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کمتر از پیامدهای تغییرات اقتصادی متضرر می‌شوند، تأکید کرد: متأسفانه با توجه به مشکلات اقتصادی اخیر دانشگاه‌های کشورمان نیز با مشکلاتی مواجه شده‌اند که امید است در آینده نزدیک با حمایت مسئولان و کسب منابع درآمدی جدید شاهد پیشرفت دانشگاه‌ها باشیم.

در ادامه این نشست، برخی از اعضای شورا، هیئت ممیزه، شورای صنفی و نماینده ایثارگران این دانشگاه به نمایندگی به ارائه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و در ادامه وزیر علوم به تعدادی از سؤالات و دیدگاه‌ها پاسخ داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز