خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

پاسخ شهرداری‌تهران به حواشی تخریب سردر و تلویزیون سینمای اریکه ایرانیان

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۱۰۷

معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران خبر تخریب ناگهانی و بدون اطلاع قبلی سردر و تلویزیون سینمای مجموعه اریکه ایرانیان را تکذیب کرد.

حمید صابر فرزام در گفت‌وگو با ایلنا درباره تخریب سردر و تلویزیون سینمای مجموعه تجاری اریکه ایرانیان گفت: صحبت‌های رئیس سینمای اریکه ایرانیان و این حجم از غیر واقعی‌گویی باعث تعجب است. 

وی افزود: مجموعه تجاری اریکه ایرانیان از سال ۹۱ چندین تابلو بدون اخذ مجوزهای لازم و تاییدیه‌های فنی و امنیتی نصب کرده و در هیچ سالی اقدام به پرداخت عوارض نکرده است. 

فرزام با اشاره به اینکه مستندات امنیتی درباره سردر و تلویزیون اریکه ایرانیان لحاظ نشده، اظهار داشت: بیش از ۲۰ اخطار کتبی سا‌ل‌های گذشته برای این سینما ارسال و از آنها تقاضا شده مشکلات‌شان را حل کنند اما متاسفانه هیچ واکنشی از سوی مسئولان‌شان داده نشد. 

معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به شکایت شهرداری از مجموعه تجاری اریکه ایرانیان به دادسرا افزود: چند ماه اخیر پیگیری‌های مکرری از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران انجام شد و چندین نامه و اخطار متعدد برای این مجموعه ارسال که اهمیتی به آن ندادند تا در نهایت به دادسرا شکایت کردیم. 

فرزام با بیان اینکه برای این تخریب حکم قاضی را داشتیم، تصریح کرد: قاضی حکم تخریب فضاهای غیرمجاز این مجموعه را صادر کرد. سازمان تبلیغات دستور قاضی و اخطار نهایی را به مسوولان مجموعه تجاری اریکه ایرانیان ارایه کرد تا خودشان تابلو را جمع‌آوری کنند.

وی افزود: وکیل آنها حداقل ۵ بار به سازمان زیباسازی شهرداری مراجعه کرده و صورت‌جلسه‌هایی که امضا کرده در اختیار شهرداری قرار دارد. او به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار مجموعه تجاری اریکه ایرانیان تعهد کرده که این تاسیسات را جمع‌آوری کند اما باز هم اهمیتی به موضوع داده نشد.

فرزام در ادامه اظهار داشت: ما با حکم قاضی و همراهی پلیس نسبت به جمع‌آوری تلویزیون و سردر سینما اقدام کردیم اما زمان حضور عوامل شهرداری، عوامل مجتمع اریکه شروع به درگیری و فحاشی کردند که مستندات آن و گزارش پلیس موجود هست. با توجه به این موارد شهرداری حق خود می‌داند از این مجموعه شکایت کند.

وی با تکذیب تخریب ناگهانی و بدون اخطار قبلی این مجموعه گفت: جای تعجب دارد که مجموعه‌ای با قلدری کاری را انجام داده و به هیچ‌یک از قوانین تن نداده و حالا این‌گونه مظلوم‌نمایی می‌کند. تمام بحث‌ها مبنی بر اینکه اخطاری داده نشده خلاف واقع است و مستندات آن موجود است.

فرزام افزود: اگر یکی از بندهایی که مدیر این مجموعه ادعا می‌کنند مستندات دارد ارایه دهد، آن را قبول می‌کنیم. 

معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران زخمی‌شدن مردم بر اثر تخریب سردر و تلویزیون این مجموعه را تکذیب و تصریح کرد: تمامی پیمانکاران توجیه هستند و به هیچ‌وجه حق درگیری ندارند. برای پیشگیری از درگیری احتمالی نیز این امور را با هماهنگی پلیس انجام می‌دهیم. 

وی افزود: از صفر تا صد اقدامات توسط پیمانکار با حضور پلیس انجام و فیلمبرداری شده و گزارش پلیس در مورد آن موجود است.

معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران درباره ادعای تخریب به علت عدم پرداخت عوارض گفت: تنها مساله عوارض نیست. برای تابلوهایی که نصب می‌شود مجوزهای لازم دریافت و شهرداری ملزم است صورت وضعیت‌های مهندس ناظر را ببیند. اگر بر اثر یک باد تابلویی بیفیتد و چند نفر دچار حادثه شوند چه کسی پاسخگو است. 

فرزام درباره سخنان مدیر مجموعه اریکه که گفته «تنها مساله‌ای که ما با شهرداری داریم بحث عوارض است که سالن‌های سینما و مراکز فرهنگی نیز براساس قانون از پرداخت عوارض معاف هستند» گفت: چه کسی آنها را از عوارض معاف کرده؟ براساس کدام بند و قانون این حرف ذکر می‌شود؟ شما متوجه هستید که معاف هستید اما قاضی متوجه نیست!

وی در پایان گفت: زمانی که پیمانکار ما با جرثقیل و عوامل اجرایی در محل حضور پیدا کرد از مسوولان سینما تقاضا کردیم خودشان این کار را انجام دهند اما آنها اقدام به فحاشی کردند و عوامل خود را فرستادند تا درگیری پیش بیاید در حالی‌که محیط اطراف محل تخریب، خالی از سکنه بوده است. اسناد و مدارک این اتفاق و فحاشی‌ها موجود است و می‌توانیم در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز