خبرگزاری کار ایران

سرپرست آموزش و پرورش:

افزایش ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومانی حقوق معلمان در طرح معلم تمام وقت/ مدرسه باید «سلف سرویس اندیشه» شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۰۴۰

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از افزایش سود ۵۰ درصدی صندوق ذخیره فرهنگیان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش  با حضور  سیدجواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونان بعد از ظهر امروز در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

سید جواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر مدرسه محوری گفت: مدرسه محوری یکی از کلیدی‌ترین اقدامات ماست و تمرکز ویژه‌ای روی آن داریم به این صورت که ظرف حداکثر یک‌ماه آینده طرحی را برای مدرسه محوری تدوین می‌کنیم که به تصویب شورای‌عالی برسد.  

او با بیان اینکه مدرسه باید سلف سرویس اندیشه شود، گفت: مدرسه کانون اصلی تحول است و باید بتواند اهداف متعالی را محقق کند لایه‌های چندگانه مدیریتی به ‌عنوان یک آسیب وجود دارد که باید برای رفع آن تلاش‌های فراوانی شود و درصدد آن هستیم این مساله را مرتفع کنیم.

سرپرست آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه کانون اصلی تحول و مدیر مدرسه کلید اصلی است گفت: باید با تحولات ارتقای مدیریت مدرسه محقق شود. وقتی در مدرسه انتخاب مدیر از سوی معلمان هدف‌گذاری شود، مدیر قدرت خلق ثروت و مصرف کردن منابع مالی برای تشویق و تنبیه را دارد . من معتقدم برای تحقق سند تحول بنیادین نیاز به منابع داریم و ۴ مسیر تامین منبع وجود دارد. یکی از این منابع این است که باید سهم خود را از بودجه کشوری افزایش دهیم. راه دیگر لایه نهادی است و باید نقش عوامل برون‌سازمانی آموزش و پرورش را برای تحقق سند تحول جذب کنیم. لذا توسعه مشارکت در تمام ابعاد یک هدف راهبردی است.

حسینی گفت: راه سوم تامین منابع مدیریت بر منابع و مصارف است. اکنون ۱۲ هزار و ۹۰۰ ساعت از دوره ابتدایی تا دوازدهم داریم که ۸ هزار ساعت لازم است اما این اقدام موجب خستگی بچه‌ها می‌شود. راه چهارم تامین منابع آزادسازی ظرفیت‌های درونی آموزش و پرورش است. آموزش و پرورش یک لشکر اقتصادی بزرگ است.

او در خصوص وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان اکنون به آرامش رسیده و سال گذشته ۶۲۰ میلیارد سود و امسال ۵۰ درصد افزایش سود داشته است که تخمین زده شده که سودش تا سال ۱۴۰۱ به ۵ هزار میلیارد می‌رسد، همچنین سهام بسیاری از این دارایی‌ها باید به معلمان واگذار شود.

سرپرست آموزش و پرورش تاکید کرد: مدارس بزرگ امکان تعلیم و تربیت تمام ساحتی را دارند از این رو باید مدارس بزرگی بسازیم تا بتوان سند تحول را در کالبد آن محقق کنیم. سند تحول نقشه اصلی راه است و امیدوار هستم با همکاری هم برای تحقق سند تحول بنیادین کمک کنیم. اکنون ۶ خرده نظام به ۶۷۰ برنامه تبدیل شده است که با رویکرد تعلیم و تربیت تمام‌ساحتی و اهداف دوره‌های ۴ گانه تعلیم و تربیت به استان‌ها رفته است از این رو باید تمام مفاهیم سند تحول باید تعریف نظری و عملیاتی، تبدیل به برنامه برای اجرا و پایش شوند.

حسینی گفت: مدارس ما شرایط امیدوار کننده‌ای دارند. ما باید در آینده شاهد مدارسی کیفی نه کمی، پویا نه راکد، تحول‌خواه و نوآور نه غیرنوآور و با تفکر واگرا نه همگرا باشیم.

حسینی با توضیح در خصوص معلم تمام وقت گفت: معلم تمام وقت یعنی  معلم ساعت تدریس موظفی دارد و در زمان‌های دیگر پژوهش و تحقیق انجام می‌دهد.

وی ادامه داد : ۶۸ هزار نیرو در مهر امسال از سیستم خارج می‌شوند و ۲۰ هزار نیرو از طرق مختلف از دانشگاه فرهنگیان می‌گیریم، ۴۸ هزار نیروی دیگر را چه طور باید تامین کنیم؟

سرپرست آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در طرح معلم تمام وقت هم ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان به حقوق معلم افزوده می‌شود که هم بخشی از کمبود نیرو را جبران می‌کند و احتمالا تعداد ثبت نام کنندگان در این طرح تا شهریور به رقم ۱۰۰ هزار برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز