خبرگزاری کار ایران

نوبخت:

سازمان غذا و دارو در مسیر شفافیت تخلفات را گزارش کند

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۷۴۴

رئیس کمیسیون بهداشت درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت تأمین داروی مورد نیاز کشور گفت: مجلس برای تأمین دارو در خدمت سازمان غذاودارو است.

به گزارش ایلنا، علی نوبخت در دیدار اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با رئیس و مدیران سازمان غذا و دارو، گفت: دارو یکی از مهم‌ترین نیازهای مردم و بیماران کشور است و باید در هر شرایطی در دسترس باشد.

وی افزود: اگرچه دشمن دارو را از تحریم مستثنا می‌دانند اما با اقداماتی که انجام می‌دهد، عملا دارو شامل حال تحریم می‌شود؛ بر این اساس طبق فرمایشات مقام معظم رهبری هم‌اکنون دوره همدلی مسئولان است و ما هم بر همین مبنا آمده‌ایم تا بگوییم در خدمت سازمان غذا و دارو هستیم.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه تأمین دارو برای  نمایندگان مردم در مجلس به‌خصوص کمیسیون بهداشت در اولویت امور قرار دارد، تأکید کرد: برای تحقق این مهم تمام ارگان‌ها و مسئولان کشور باید در کنار هم باشیم تا ملت ایران این همدلی را احساس کند، ما نمایندگان نیز برای تأمین داروی مردم در کنار شما هستیم.

وی تصریح کرد: در ابعاد نظارتی، کمیسیون بهداشت درمان درمورد دارو یکسری نگرانی‌هایی از گذشته داشته و موضوع تحقیق و تفحص از سازمان غذا و دارو مطرح بوده است، اما پیگیری‌ها در حوزه برخورد با تخلف‌ در این دوره به صورت جدی دنبال می‌شود.

به گفته نوبخت موضوعاتی درمورد ارز دارو توسط وزیر بهداشت بیان شد که ابعاد عمومی و جهانی پیداکرده  و درجه‌ات مبارزه با تخلفات اقداماتی شروع‌شده است که مجلس هم در این زمینه پیش‌گام و در کنار سازمان غذا و دارو است. اگر کسانی بخواهند به هر نوع به ارز دارو و تجهیزات دست‌درازی کنند به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست و جنایت در حق بشری محسوب می‌شود.
 

وی خاطرنشان کرد: سعید نمکی و جمعیت بزرگ داروسازان شریف سال‌ها زحمت کشیدند و درمورد گروهی که این حوزه را آلوده کرده‌اند، اظهار نگرانی می‌کنند. 

وی با تأکید بر اهمیت تأمین داروی کشور گفت: انتظار داریم سازمان غذا و دارو در مسیر شفافیت، در صورت ملاحظه تخلف، مورد را گزارش کند تا قوه قضائیه به آن رسیدگی کند، به دلیل اهمیت موضوع دارو  این را بدانید که تنها نیستید و ما در کنار سازمان غذا و دارو تمام اقدامات تکالیفمان را درجایی که لازم است سوال، استیضاح، تفحص و اقدامات دیگر را انجام خواهیم داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز