خبرگزاری کار ایران

عضویت شهردار تهران در هیات رئیسه سازمان شهرهای متحد و دولت‌های محلی UCLG -MEWA

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۵۰۷

با رای اعضای سازمان شهرهای متحد و دولت‌های محلی UCLG -MEWA، پیروز حناچی شهردار تهران به عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه مشترک این سازمان انتخاب شد.

به گزارش ایلنا، مظفری - معاون بین الملل مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و دبیر کل مجمع شهرداران آسیایی که با هدف شرکت در اجلاس سازمان شهرهای متحد و دولت‌های محلی غرب آسیا و خاورمیانه به شهر امان پایتخت اردن عزیمت کرده بود، با یوسف الشواربه شهردار امان ملاقات و گفتگو کرد.  

در این ملاقات که یاسینی کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در اردن نیز حضور داشت، مظفری ضمن تشکر و قدردانی از شهردار و شهروندان اردنی بابت میزبانی و برگزاری موفقیت آمیز اجلاس، به سوابق روابط و همکاری‌های خوب میان دو ملت و کشور مسلمان منطقه اشاره کرد و گفت: ما به پشتوانه پیوندهای تاریخی و ارتباط و دوستی که میان دو ملت وجود دارد، می‌توانیم با بهره گیری از ظرفیت های دیپلماسی شهری، روابط خوب گذشته را احیا کنیم. ایران و اردن دو کشور تاریخی و دارای پیشینه تمدنی غنی هستند که مناسبات دوستانه و خوب آن‌ها می‌تواند اثرات خوبی بر صیانت از صلح و همکاری در سطح کشورهای ممسلمان منطقه داشته باشد.

دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی ضمن اشاره به برخی از دستاوردها و موفقیت‌های حوزه‌های علمی، تکنولوژیک، فرهنگی و اجتماعی و به ویژه مدیریت شهری در جمهوری اسلامی ایران و تهران، آمادگی شهرداری تهران و مجمع شهرداران آسیایی برای توسعه روابط فنی و تخصصی و نیز مبادلات فرهنگی و هنری با شهرداری امان را اعلام کرد.

براساس گزارش شهرنوشت، یوسف الشواربه شهردار امان نیز ضمن خوشامدگویی و ابراز خوشحالی از حضور و ملاقات با معاون بین الملل شهرداری تهران و دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی، بر اشتراکات تاریخی و تمدنی میان دو کشور تاکید و از پیشنهاد توسعه روابط و همکاری‌های میان دو پایتخت، استقبال کرد.

سازمان شهرهای متحد و دولت‌های محلی UCLG -MEWA یک سازمان منطقه ای برای توسعه همکاری میان شهرها و شهرداری ها برای ارتقای حمکروایی محلی و تبادل اطلاعات و تجارب در زمینه مدیریت شهری است که شهرهای واقع در غرب آسیا و خاورمیانه از جمله شهرهای، ایران، ترکیه، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، اردن، کویت، عمان، قطر، بحرین، امارات، یمن و عربستان را پوشش می‌دهد. ششمین کنگره عمومی، شورای اداری و کمیسیون‌های تخصصی UCLG-MEW به میزبانی شهرداری امان در این شهر برگزار شد و در پایان این اجلاس رئیس اتحادیه شهرداری‌های لبنان به عنوان رئیس و شهرداران تهران، امان پایتخت و کلانشهرهای آدانا و بالیکشهر ترکیه و نیز رئیس اتحادیه شهرداری‌های فلسطین به عنوان ریاست مشترک این سازمان برای دوره آتی انتخاب شدند.

در این نشست، پیروز حناچی شهردار تهران به عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه مشترک این سازمان انتخاب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز