خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

وزارت دادگستری و سازمان ثبت اسناد در راه‌اندازی دفاتر مالکیت فکری همکاری می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۵۰۵

وزیر بهداشت گفت: امروز شاهد تقویت و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تحولات حوزه پژوهش و تولید با اتکا به جوانان و دانشمندان جوان هستیم.

به گزارش ایلنا، سعید نمکی در حاشیه راه‌اندازی همزمان دفاتر و واحدهای مالکیت فکری در دانشگاه‌های علوم پزشکی که در رصدخانه سلامت وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه دستاوردهای ارزشمندی در حوزه پیوند دانشگاه‌ها به مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان داشته‌ایم و این دستاوردها می‌تواند مشکلات زیادی را در نظام سلامت کاهش دهد.

وی افزود: مخترعان، مبتکران و محققان باید اطمینان داشته باشند که تولیدات و اختراعات آن‌ها بر اساس ضوابط خاص و مشخصی قابل ثبت و ضبط است و برای دیگران قابلیت دست‌اندازی نخواهد داشت.

وزیر بهداشت با اشاره به همکاری وزارت دادگستری و سازمان ثبت اسناد در راه‌اندازی دفاتر مالکیت فکری در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، خاطرنشان کرد: امروز در همه کلان مناطق آمایشی کشور این دفاتر راه‌اندازی شد تا روند ثبت فکری و اختراعات محققان و دانشمندان تسهیل شود و موجب اطمینان خاطر آن‌ها شود.

نمکی در بخش دیگری از سخنان خود از بیماری هپاتیت C به عنوان یکی از بیماری‌های نسبتا شایع در گروه‌های آسیب‌پذیر از جمله معتادان تزریقی و زندانیان یاد کرد و گفت: خوشبختانه هپاتیت C با مصرف دارو، قابل درمان است اما این بیماری، مقاربتی است و حدود ۳۰ سال پیش، واکسیناسیون هپاتیت B را به برنامه واکسیناسیون کشوری اضافه کردیم چون شیوع این بیماری بالا بود و با اجرای برنامه واکسیناسیون هپاتیت B، امروز شیوع این بیماری و سرطان های اولیه کبد که عامل آن ابتلا به هپاتیت B است را کمتر مشاهده می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز گام دیگری در حذف هپاتیت C را در کشور از شهر رفسنجان با کمک و مشارکت پژوهشکده بیماری‌های گوارش و کبد و خیرین سلامت آغاز کردیم و برنامه حذف این بیماری را در کشور آغاز کردیم و در آینده، سایر شهرها و دانشگاه‌های علوم پزشکی به این برنامه می‌پیوندند و امیدواریم که در یک برنامه زمانی دو ساله بتوانیم شاهد حذف هپاتیت C نیز در کشور باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز