خبرگزاری کار ایران

مدیر نظارت و بازرسی ستاد شورایاری‌ها در گفت‌وگو با ایلنا:

تاکنون ۳۰ شکایت به دست ما رسیده است/خبرِ احتمال ابطال انتخابات صحت ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۴۹۵

مدیر نظارت و بازرسی ستاد شورایاری‌ها با بیان اینکه تاکنون ۳۰ شکایت به دست ما رسیده است،‌ گفت: اخبار منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر احتمال ابطال انتخابات صحت ندارد.

علی محجوب (مدیر نظارت و بازرسی ستاد شورایاری‌ها) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ایرادات و بروز تخلفات در پنجمین انتخابات شورایاری‌ها گفت: پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها که روز جمعه برگزار شد، به لحاظ استقبال شهروندان از سطح مشارکت خوبی برخوردار بود و تقریبا با دوره گذشته آن برابر بود.

وی درباره بروز تخلفات در انتخابات شورایاری‌ها گفت: در همه انتخابات‌هایی که برگزار می‌شود احتمال بروز تخلف وجود دارد و نه تنها ممکن است تخلف در انتخابات شورایاری‌ها باشد، بلکه در انتخابات شورای شهر و مجلس نیز ممکن است گاهی تخلفات از سوی کاندیداها صورت بگیرد که باید به این تخلفات رسیدگی شود.

مدیر نظارت و بازرسی ستاد شورایاری‌ها خاطرنشان کرد: گزارش‌هایی نیز در این خصوص رسیده و برخی نیز در حال مراجعه به هیات‌های نظارت مناطق و همچنین ستاد هماهنگی برای ارائه شکایت از کاندیداهای مختلف هستند. از روز گذشته تا به امروز نیز تقریبا ۳۰ شکایت به دست ما رسیده است که آمار بسیار خوبی است، چرا که این آمار نسبت به گذشته کمتر است.

محجوب همچنین خاطرنشان کرد: براساس قانون، شکایات باید در ابتدا در هیات نظارت مناطق و سپس در هیات مرکزی بررسی شود، اما ما برای رعایت حال شهروندان هر شکایتی که به هیات نظارت مرکزی شود را می‌پذیریم، اما همانطور که گفتم تاکنون فقط ۳۰ شکایت شده که نسبت به دوره‌های گذشته بسیار کم است. تلاش همه دست‌اندرکاران این بوده است که سطح تخلفات پایین باشد.

مدیر نظارت و بازرسی ستاد شورایاری‌ها درباره انتشار خبری به نقل از وی در برخی رسانه‌ها مبنی بر ابطال انتخابات شورایاری‌ها گفت: سوال خبرنگار صرفا درباره یک محله بوده است. تاکید می‌کنم چنانچه در یک محله تخلف درباره فردی محرز شود، قطعا هیات نظارت مرکزی با تخلف برخورد خواهد کرد و اگر هیات نظارت مرکزی به این نتیجه برسد که رای آن فرد باید باطل شود، این اقدام در مورد آن فرد صورت خواهد گرفت و این موضوع ربطی به ابطال رای شعبه یا منطقه ندارد.

وی ادامه داد: اصلا اینگونه نیست که ما بخواهیم انتخابات را باطل کنیم و متن خبری که روز گذشته منتشر شده است، هیچ سنخیتی با تیتر خبر ندارد.

مدیر نظارت و بازرسی ستاد شورایاری‌ها در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود، به دلیل پایین بودن مشارکت در انتخابات در برخی محلات آمار اعلام نشده است، آیا این موضوع صحت دارد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: برخی محلات به دلیل اینکه صورت‌جلسات‌شان قطعی نشده بود، اطلاعات مربوط به آنها بر روی سایت بارگذاری نشد، اما در حال حاضر این آمار موجود است و به زودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز