خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

وضعیت کودکان خیابانی مناسب نیست

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۳۱۰

وزیر کشور با بیان اینکه 80 درصد کودکان جمع آوری شده از ابتاع دیگر کشورها هستند، گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد که کودکان خیابانی و متکدی در وضعیت نامناسبی زندگی کرده و مورد استثمار قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست شورای اجتماعی کشور با موضوع جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار گفت: موضوع این جلسه ساماندهی و جمع‌آوری کودکان کار بود که در دستور جلسه قرار گرفت و دستگاه‌های مختلف گزارشی از عملکردشان را در حوزه ساماندهی کودکان کار و متکدی ارائه کردند.

وی ادامه داد: دو سال قبل در جلسه‌ای تصمیم‌گیری شد با رویکرد صیانت و حفاظت از کودکان خیابانی و متکدی دستگاه‌های متولی اقدامات لازم را انجام دهند گزارش‌ها نشان می‌دهد که کودکان خیابانی و متکدی در وضعیت مناسبی زندگی می‌کنند و مورد استثمار قرار گرفته‌اند.

وزیر کشور با بیان اینکه بخش زیادی از کودکان خیابانی و متکدی از اتباع دیگر کشورها هستند و باید حتما مورد حمایت قرار بگیرند خاطرنشان کرد: این کودکان نیاز به آموزش و درمان دارند در این میان نیز کودکانی بودند که سرپرست نداشته و باید نسبت به ساماندهی آنان اقدامات لازم صورت گیرد.

رحمانی فضلی تاکید کرد: تاکنون روند جذب کودکان خیابانی خوب بوده است و با توجه به اینکه بخشی از این کودکان از اتباع افغانستان بودند با سفارت این کشور موضوع را مطرح کرده‌ایم همچنین اکثر کودکان جمع‌آوری شده افغانستانی و غیرقانونی هستند، اگر سایر نهادها همکاری لازم را داشته باشند می‌توانیم نسبت به ساماندهی کودکان خیابانی اقدامات مناسبی را انجام دهیم اما اگر آنها همکاری نداشته باشند این کودکان را عودت خواهیم داد.

وزیر کشور با بیان اینکه نیروی انتظامی و قوه قضائیه باید همکاری لازم را در خصوص جمع‌آوری کودکان خیابانی و متکدی داشته باشند، گفت: شهرداری تهران نیز باید جا و مکان مناسب برای این کودکان تهیه کرده و همچنین استانداردی تهران با برگزاری جلسات باید موضوع جمع‌آوری و ساماندهی کودکان خیابانی و متکدی را پیگیری کند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: هیچ کدام از مرم راضی نیستند این کودکان در کف خیابان باشند بنابراین لازمه است مردم همکاری لازم را با دستگاه‌های متولی داشته باشند و کمک به این کودکان از طریق خیریه‌‌ها و سازمان‌های مردم نهاد انجام شود.

به گفته وزیر کشور 80 درصد کودکان خیابانی و متکدی جمع آوری شده از اتباع خارجی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز