خبرگزاری کار ایران

هاشمی:

فضای انتخابات شورایاری‌ها سیاسی نشد

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۲۹۰

رییس شورای شهر تهران گفت: سیاسی نشدن فضای این انتخابات، ممکن است قدری در کاهش مشارکت موثر بوده باشد٬ اما در عوض، کارامدی شوراهای محله را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در یکصدو پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود با اشاره به برگزاری انتخابات شورایاری‌ها بدون سیاسی شدن گفت: برگزاری انتخابات شورایاری ها، در روز جمعه، تجربه موفق و به یاد ماندنی برای شهروندان تهرانی بود که نقش خود را در مدیریت شهری با انتخاب شورای های محله ایفا کنند.

وی افزود: مشارکت مردم تهران در این انتخابات، با وجود شرایط دشوار اقتصادی جامعه و فضای انتقادی حاکم بر شبکه های اجتماعی، در حد دوره های پیشین بود که لازم است از کلیه بیش از 12 هزار کاندیدای شورایاری که با حضور خود نقش اصلی را در ایجاد مشارکت و فضای با نشاط ایفا کردند، قدردانی کنم.

وی در ادامه با تشکر از نهادها و سازمان های مختلفی که در اجرای این انتخابات نقش داشتند افزود: از زحمات دست اندرکاران اجرایی انتخابات بویژه شهردار تهران، رییس ستاد انتخابات شورایاری، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و کلیه عوامل اجرایی و نظارتی تشکر می کنم که با وجود فرصت زمانی بسیار فشرده برای برگزاری انتخابات توانستند با نظمی خود، نخستین انتخابات الکترونیک در کشور را در کمال، دقت، صحت وسرعت برگزار کنند.

رییس شورای شهر تهران افزود: برگزاری این انتخابات بدون همراهی و حمایت دولت بویژه ریاست جمهور و معاون اول ایشان، وزیر کشور، استاندار و فرماندار تهران، مسئولان قضایی، انتظامی و نظامی قابل برگزاری نبود.

هاشمی از نمایندگان شورای نگهبان نیز که در جهت مشاهده عملکرد انتخابات الکترونیک، در این انتخابات حضور داشتند، تشکر کرد و گفت: از سازمان صداوسیما، بسیج و آموزش وپرورش تهران نیز مراتب قدردانی خود را  اعلام می دارم.

وی با اشاره به راهبرد شورای پنجم که حضور حداکثری و حذف حداقلی کاندیداها برای ایجاد یک فضای رقابتی سالم بود افزود: خوشبختانه با تایید بیش از 99 درصد از کاندیداهایی که مدارک خود را تحویل یا تعهد به تکمیل مدارک داده بودند، انتخابات در کمال آزادی برگزار شد و می تواند بعنوان یک تجربه موفق برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز به جهت فنی و فرایندی محسوب گردد.

هاشمی با اشاره به حضور بیش از 500 هزار نفری شهروندان تهرانی پای صندوق‌های رای تصریح کرد: اگرچه در قیاس با انتخابات ریاست جمهوری، مجلس٬ شورای شهر نصاب پایین‌تری است، اما در حد انتخابات شورایاری گذشته بوده و ضمنا تایید حداکثری کاندیداها موجب افزایش مشروعیت این انتخابات بوده است.

وی در ادامه بیان داشت که سیاسی نشدن فضای این انتخابات، ممکن است قدری در کاهش مشارکت موثر بوده باشد اما در عوض، کارآمدی شوراهای محله را افزایش داده و حواشی و مشکلات دوره آینده این شوراها را کاهش خواهد داد.

رییس شورای شهر تهران در پایان گفت: از معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، می خواهم با توجه به تاخیر چندماهه در برگزاری این انتخابات، به سرعت دوره پنجم شوراهای محله را تشکیل و این شوراها براساس راهبرد محله محوری مدیریت شهری، فعالیت خود را آغاز و شهرداران مناطق ونواحی نیز استفاده از خرد جمعی و توانمندی شوراهای محل را در اولویت برنامه هایش خود قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز