خبرگزاری کار ایران

راه اندازی انجمن «بازی‌های فکری و ورزش‌های الکترونیکی» در دانشگاه‌‎های علوم پزشکی

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۹۴۹

رئیس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت از راه اندازی انجمن «بازی‌های فکری و ورزش‌های الکترونیکی» در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد حسین میرزا راه کوشکی هدف از راه‌اندازی انجمن بازی‌های فکری و ورزش‌های الکترونیکی را توسعه و ترویج این نوع بازی‌ها و ورزش‌ها در میان دانشجویان علوم پزشکی کشور عنوان کرد و گفت: با ایجاد این‌انجمن‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی، بنا داریم بازی‌های فکری و ورزش‌های الکترونیکی را به دانشجویان معرفی و در سطح دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها این نوع ورزش را در میان قشر دانشجو ترویج دهیم.

کوشکی به فواید بازی‌های فکری و تأثیرات سازنده آن اشاره کرد و گفت: با توجه به نیازسنجی‌های صورت گرفته در میان دانشجویان در المپیادهای ورزشی، احساس شد علاوه بر ضرورت توسعه فعالیت‌های بدنی و جسمی در میان دانشجویان، باید به تقویت بعد فکری و ذهنی دانشجویان نیز کمک کنیم. 

وی گفت: از این رو بنا داریم فضاهای مجازی و فکری دانشجویان را به سمت علمی و هدایت شده سوق دهیم تا دانشجویان علاوه بر ورزش‌های جسمی و حرکتی به سمت ورزش‌های فکری و رایانه‌ای نیز گام بردارند و قطعا با ترویج بازی‌های فکری و ورزش‌های الکترونیکی در میان دانشجویان علوم پزشکی، فعالیت‌های ورزشی آنها در ابعاد جسمانی، ذهنی و روانی تکمیل می‌شود.

رئیس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت افزود: از سال گذشته به این فکر افتادیم که برخی رشته‌های فکری از جمله روبیک را از المپیاد ورزش‌های همگانی تفکیک کنیم و آنها را به اضافه چند رشته دیگر به مجموعه بازی‌های فکری و ورزش‌های الکترونیکی اضافه کنیم.

وی افزود: تلاش داریم رشته روبیک را به همراه چند رشته دیگر از جمله دومینو، شطرنج تحلیلی و سرعتی، اتللو، جنگا و... را در قالب بازی های فکری و ورزش‌های الکترونیکی در میان دانشجویان توسعه دهیم و با برگزاری مستمر و منظم المپیادی تحت عنوان بازی‌های فکری و ورزش‌های الکترونیک، زمینه را برای افزایش انگیزه دانشجویان به این بازی ها فراهم کنیم.

کوشکی خاطرنشان کرد: تلاش داریم در وهله اول با تشکیل انجمن بازی‌های فکری و ورزش‌های الکترونیکی در حوزه ستادی و در  سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی و همچنین با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توجیهی و سپس برگزاری مسابقات مستمر، این بازی‌ها را در قالب المپیاد در سطح دانشجویان ترویج کنیم.

رئیس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت از برگزاری کارگاه‌های آموزشی وتوجیهی با موضوع «بازی‌های فکری و ورزش‌های الکترونیکی» برای مسؤولان ورزش‌های همگانی دانشگاه‌های علوم پزشکی و دبیران تربیت بدنی مناطق  خبر داد و گفت: کارگاه سه روزه برای بخش بانوان طی روزهای ۵ تا ۷ مرداد و در بخش آقایان طی روزهای ۱۲ تا ۱۴ مرداد ماه برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: بازی‌های فکری بخصوص زمانی که سن افزایش می‌یابد، بسیار سودمند است چرا که مغز را فعال می‌کند و مغز فعال کمتر در معرض خطر قرار می‌گیرد به طوری‌که حتی بازی‌های فکری ریسک ابتلاء به بیماری‌هایی مانند آلزایمر را به شدت کاهش می‌دهد و به رشد اجتماعی و شناختی افراد کمک می‌کند.

کوشکی درباره بازی‌های رایانه‌ای نیز افزود: بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند سبب بهبود مهارت و توانایی دختران و پسرانی که در رشته‌های علمی شرکت داشته‌اند، شود و طبق یک مطالعه‌ای که روی ۳۳ جراح مرکز پزشکی در نیویورک صورت گرفت، پزشکانی که حداقل سه ساعت در هفته به بازی‌های ویدئویی پرداخته بودند از بقیه پزشکان عملکرد سریع‌تر، اجرای بهتر در مهارت جراحی و خطای کمتری داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز