خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

نتایج آرای ۴۰ محله هنوز مشخص نیست/ قرعه‌کشی بین منتخبان با آرا و مدرک تحصیلی یکسان/ شکایات احتمالی عصر امروز بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۹۲۱

با اعلام نتایج اولیه انتخابات شورایاری‌ها‌، منتخبان محلات اعلام شدند، اما نتایج درحدود ۴۰ محله به دلیل تساوی آراء فعلا مشخص نیست.

حمید طهایی (دبیر ستاد شورایاری‌ها) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا،‌ درباره اعلام نتایج نهایی انتخابات شورایاری‌ها گفت: در حدود ۴۰ محله آرای کاندیداهای اصلی و علی‌البدل مساوی بوده است و باید براساس دستورالعمل انتخابات شورایاری‌ها نتایج آنها مشخص شود.

وی درباره شیوه تصمیم‌گیری درباره آرا مساوی گفت: ابتدا مدرک تحصیلی افراد با یکدیگر مقایسه می‌شود و فردی که مدرک تحصیلی بالاتری داشته باشد به عنوان منتخب محله انتخاب خواهد شد،‌ اما اگر مدرک تحصیلی افراد نیز مشترک باشد،‌ با حضور کاندیداها در ستاد شورایاری‌ها قرعه‌کشی می‌شود و فرد منتخب مشخص خواهد شد.

عضو علی‌البدل جایگزین منتخبی می‌شود که سوءپیشینه دارد

دبیر اجرایی انتخابات شورایاری‌ها درباره شکایت احتمالی کاندیداها نیز گفت: شکایات به هیات نظارت انتخابات یا همان ستاد هماهنگی شورایاری‌ها اعلام می‌شود و اگر شکایتی به ستاد اجرایی برسد،‌ رسیدگی به شکایت را به هیات نظارت ارجاع می‌دهیم.

طهایی در ادامه گفت: با توجه به اینکه برخی سوءپیشینه خود را با توجه به محدودیت زمان ارائه ندادند‌، در صورتی که به عنوان عضو شواریاری انتخاب شوند،‌ اما محرز شود که مدرک سوءپیشینه آنها اشکال دارد،‌ حذف خواهند شد و عضو علی‌البدل جایگزین آنها می‌شود.

جلسه هیات مرکزی نظارت برای بررسی شکایات احتمالی امروز برگزار می‌شود

علی اعطا (سخنگوی شورای شهر تهران و عضو هیات نظارت انتخابات شورایاری‌ها) نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا،‌ درباره اینکه تاکنون آیا شکایتی از نتایج به دست آنها رسیده است یا خیر گفت: جلسه هیات مرکزی نظارت هنوز تشکیل نشده است تا شکایات بررسی شود. این جلسه بعد از ظهر امروز تشکیل می‌شود و شکایات احتمالی اعلام و بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز