خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری اعلام شد؛

کمترین میزان مشارکت در انتخابات شورایاری‌ها در منطقه 3 به ثبت رسیده است

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۶۴۲

نشست خبری ستاد انتخابات پنجمین دوره شورایاری‌های محلات شهر تهران با حضور نائب رئیس ستاد شورایاری‌ها، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و رئیسه کمیته اطلاع‌رسانی انتخابات شورایاری‌ها در ایوان شمس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری ستاد انتخابات پنجمین دوره انتخابات انجمن‌های شورایاری محلات با حضور محمدرضا جوادی یگانه معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، آرش حسینی میلانی، نائب رئیس ستاد شورایاری‌های شهرداری تهران و غلامحسین محمدی، رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها برگزار شد.

محمدی با بیان اینکه مهلت انتخابات تا ساعت 4 بعد از ظهر بوده است، گفت: با درخواست هیات اجرایی و تایید هیات نظارت این انتخابات تا ساعت 18 تمدید شد. 

در ادامه جوادی یگانه با تشکر از مردم تهران که با حضور گسترده وضعیت دشواری را برای مدیریت شهری ایجاد کردند، گفت: امیدواریم مدیریت شهری پاسخگوی اعتماد مردم باشد. 

وی در ادامه آماری از تعداد شرکت‌کنندگان تا این لحظه را ارائه داد و گفت: تا این لحظه حدود 380 هزار نفر مشارکت کردند و بر اساس آمار شهرداران مناطق در تمامی شعب حضور مردم بیش از حد است و نیاز به تمدید انتخابات بود.

جوادی یگانه درباره مناطقی که کمترین میزان مشارکت در آنها به ثبت رسیده است گفت: امروز کمترین میزان مشارکت در منطقه 3 به ثبت رسیده است در محلاتی که میزان ثبت نام کنندگان کم بوده میزان مشارکت هم کمتر بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که وجود آنکه انتخابات به صورت الکترونیک برگزار می‌شود، چرا شاهد شکل‌گیری صف‌های طولانی در پای صندوق‌های رای هستیم گفت: بر اساس گزارش ارائه شده هفت هزار صندوق در شعب اخذ رای مستقرند که با تعدادی کمتر از این می‌توان نیاز تهران را برآورده کرد. حداقل زمانی که برای صدور رای در نظر گرفته شده یک بازه زمانی 20 دقیقه تا نیم ساعت است‌ مساله‌ای به نام ضعف سیستم و کمبود بودن صندوق‌ها نداریم.

در ادامه سیدآرش حسینی میلانی با بیان این نکته که گرمای هوا با گرمای انتخابات عجین شده، گفت: با وجود آنکه با توجه به گرمای هوا انتظار مشارکت کمتری داشتیم نرخ رای‌گیری به لحاظ زمانی خوب بوده است.

وی در ادامه آماری از مشارکت شهروندان تهرانی در این انتخابات را قرائت کرد و گفت: بر اساس آمار 61 درصد رای دهندگان را آقایان و 39 درصد را بانوان تشکیل می‌دهند. به لحاظ توزیع جغرافیایی نیز به ترتیب منطقه 4 با 38 هزار نفر بالاترین میزان مشارکت را دارد پس از آن منطقه پنج با 30 هزار نفر و سپس منطقه 15 با 29 هزار نفر شرکت کننده در جایگاه دوم و سوم مشارکت شهروندان قرار دارند. البته مشارکت به لحاظ جمعیت منطقه در مناطق 19، 12 و 18 بالاترین آمار را به خود اختصاص داده است.

میلانی در ادامه گفت: بیشترین مشارکت به ترتیب در محلات گلشن، نعمت‌آباد و شکوفه به ثبت رسیده است امیدواریم روند رای‌گیری ادامه یابد و شاهد مشارکت خوب شهروندان باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد مکان هیات نظارت و هیات اجرایی در ستاد اجرایی یکی شده که این امر خلاف قانون است گفت: مکان هیات نظارت با هیات اجرایی متفاوت است در شورای شهر امکان مانیتورینگ و حضور اعضای شورا در نظر گرفته شده بود که به لحاظ فنی امکان‌پذیر نیست اما این دو هیات کاملا تفکیک شده هستند.

وی در پایان در مورد تخلفات احتمالی رخ داده در برخی نقاط گفت: گزارش تخلفات باید حقوقی باشد تا به آن رسیدگی شود در چند نقطه تخلفاتی در خارج از حوزه انتخابیه گزارش شده که طبق روال معمول انتخابات به آنها رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز