خبرگزاری کار ایران

هاشمی:

شهروندان در محله خود رای بدهند

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۵۰۹

رییس شورای شهر تهران با حضور در مسجد فخری محله منیریه، از روند برگزاری انتخابات شورایاری ها بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران با حضور در محله منیریه، مسجد فخریه از روند برگزاری انتخابات بازدید کرد.  وی که در محله خود کاشانک و در مسجد امام صادق(ع) رای خود را به صندوق انداخته بود،  در جمع خبرنگاران گفت: برای بار دوم رای می دهیم و چک می کنیم تا ببینیم چه اتفاقی می افتد که رای بار دوم با خطا مواجه شد. در حقیقت می خواستیم سیستم الکترونیک را چک کنیم.

هاشمی گفت: خوشحالم که امروز در کنار همکاران در انتخابات شرکت کردیم. از صبح زود در خدمت آقای فراهانی بودیم و به چند حوزه سر زدیم. 

وی افزود: در مسجد امام صادق (ع) حوزه کاشانک رای خود را به صندوق انداختم، چون توصیه می‌شود اهالی در محله خود رای دهند.

هاشمی در ادامه افزود: همه کارکنان حوزه در محل کار حاضر بودند، هویت افراد چک و کارت الکترال صادر و شخص می توانست به لیست موجود رای دهد.

رییس شورای شهر تهران در ادامه تصریح کرد: ساعت 8:10 دقیقه رای دادم و سپس به منطقه 10 به ستاد کل مناطق رفتیم و همه مسئولان منطقه در محل ستاد حضور دارند که اگر مشکلی پیش آمد رسیدگی کنند.

وی با اشاره به برگزاری آنلاین انتخابات گفت: مسئولان ستاد به صورت آنلاین می‌توانستند، ببینند چند نفر شرکت کرده بوند. نزدیک به 600 نفر تا آن لحظه رای داده بودند که 30 درصد زن و باقی مرد بودند.

هاشمی با تشکر از وزارت کشور، فرمانداری و شهرداری مناطق و همکاری خوبی داشتند، گفت: به مردم تهران تبریک می گویم که در وضعیتی که دشمنان می خواهند، تلاطم در کشور ایجاد کنند داشتن این انتخابات با این متانت می تواند نقش موثری در تقویت جایگاه کشور داشته باشد.

وی درباره تشریفاتی بودن این انتخابات نیز افزود: در قانون اساسی ساختار مشخص شده که از رهبری آغاز و به دولت و مجلس، شورای شهر، شهرداری و در نهایت به شورایاری ها ختم می شود.اگر این زنجیره تکمیل نشود چرخه ناقص است. اینکه می گویند تشریفاتی است و گله هایی می کنند در مورد شورا هم مطرح است و درباره شورایاری ها هم به همین منوال است.

او با بیان اینکه شورایاران باید بتوانند جایگاه خود را حاکم کنند و آن را جا بیندازند، گفت: فعالیت منتخبان بعد از صدور اعتبار نامه ها و در طی سه تا 4  هفته آینده آغاز می شود.

رییس شورای شهر تهران گفت: سعی بر این بود از نخبگان تشویق کنیم تا در این انتخابات شرکت کنند و از اصناف و متخصصان شهری نیز درخواست شرکت داشتیم. زمانی که از نخبگان دعوت می کنیم به این دلیل که تعداد آنها زیاد نیست، آمار داوطلبان کمتر است.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: یک تعارض منافع در آین نامه وجود داشت که امسال آن را برطرف کردیم و کسانی که رابطه استخدامی با شهرداری دارند منع شدند و به همین دلیل تعداد برخی از کاندیدها کم شد.

هاشمی در این باره که برخی این انتخابات را غیرقانونی فرض می کردند اظهار داشت: برخی می گفتند این انتخابات مصوبه قانونی مجلس را می خواهد اما در چهار دوره برگزار و تبدیل به یک رویه شد. و رویه برگزاری طی دوره های گذشته به همین منوال برگزار شد.این مسوولیت شورای شهر تهران نیست که قانون را بنویسد،یا شورای عالی استان ها باید این کار را انجام دهد و یا دولت باید آنرا در قالب قانون درآورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز