خبرگزاری کار ایران

با اعلام دولت عربستان؛

بیش از 730 هزار حاجی وارد سرزمین وحی شدند

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۱۷۶

دولت عربستان سعودی اعلام کرد تاکنون بیش از 730 هزار زائر مسلمان از کشورهای مختلف برای انجام مناسک حج تمتع وارد سرزمین وحی شده اند.

به گزارش ایلنا، اداره کل گذرنامه وابسته به وزارت کشور عربستان سعودی امروز چهارشنبه اعلام کرد که از آغاز موسم حج  تا پایان روز گذشته – سه شنبه- تعداد 733 هزار و 506 نفر حاجی از مبادی مختلف وارد این کشور شده اند. از این تعداد 705 هزار و 360 نفر از طریق هوایی، 19 هزار و 25 نفر از مرزهای زمینی و 9 هزار و 121 نفر نیز از طریق دریا وارد خاک عربستان شده اند.

حجاج مسیر دریا از طریق بندر جده وارد عربستان می شوند. مسئولان این بندر اعلام کرده اند که تا چهارم ذیحجه در مجموع تعداد 22 هزار نفر از بندر جده برای انجام مناسک حج وارد عربستان می شوند که نسبت به سال گذشته رشدی 38 درصدی نشان می‌دهد. در همین حال، خبرگزاری رسمی عربستان (واس) امروز از ورود نخستین کاروان حجاج تونسی به جده خبر داد.

حجاج تونسی در چارچوب طرح «راه مکه» وارد شده اند که تسهیلاتی را برای ورود حجاج ارایه می کند و در سال جاری پنج کشور از جمله مالزی، اندونزی و پاکستان از آن استفاده می کنند.

گزارش دیگری از موسسه «الادلاء» که مسئولیت رسیدگی به امور زائران را در مدینه منوره بر عهده دارد نیز از حضور 200 هزار و 192 حاجی در شهر پیامبر حکایت دارد. شمار حاجیانی که از ابتدای موسم حج تاکنون از کشورهای مختلف به شهر پیامبر رفته اند، 479 هزار و 917 نفر بوده که از این تعداد، 279 هزار و 700 نفر پس از زیارت مرقد پیامبر (ع) و اماکن مقدس مدینه ، این شهر را به مقصد مکه ترک کرده اند.

شمار حجاج ایرانی که تاکنون وارد سرزمین وحی شده اند، 53 هزار و 328 نفر اعلام شده که نزدیک به 10 هزار تن از آنان در مدینه منوره بسر می برند. پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی برای انتقال حجاج ایرانی به فرودگاه مدینه تا نهم مرداد و جده تا 14 مرداد ادامه دارد. بیش از دو میلیون زائر از کشورهای مختلف از جمله  86 هزار زائر ایرانی امسال در مناسک حج تمتع شرکت می‌کنند.                                                

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز