خبرگزاری کار ایران

در هفته گذشته رخ داد؛

افزایش ۱۷ درصدی کشفیات مواد مخدر در کل کشور

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۱۱۲

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از افزایش ۱۷ درصدی کشفیات مواد مخدر در کل کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، ناصر اصلانی گفت: مجموع کشفیات در هفته یادشده ۱۹۳۹۸ کیلوگرم می‌باشد که در مقایسه با هفته قبل که ۱۶۱۲۹ کیلوگرم بود، ۱۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد. بیشترین حجم مواد مکشوفه مربوط به تریاک به میزان ۱۷۱۱۳ کیلوگرم است و ۸۸ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین از این میزان ۱۳۰۴ کیلوگرم حشیش، ۵۱۳ کیلوگرم شیشه، ۲۰۶ کیلوگرم هرویین، ۴۳ کیلوگرم مرفین، ۱۲۲۱۴ عدد قرص روان‌گردان، ۹۱۶ لیتر پیش‌ساز و ۲۱۶ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۱۳۷۲ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۱۳.۱۴ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

وی اظهار داشت: در هفته مزبور مجموعاً ۸۹۴۸ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۲۰۱ نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر و روانگردان ۳۵۴۹ نفر خرده‌فروش و توزیع‌کننده مواد و ۴۵۷۷ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. ۶۵۳ نفر نیز طی سایر عملیات‌های مرتبط با موضوع مواد مخدر دستگیر شده‌اند. 

معاون مقابله با عرضه ستاد افزود: از ۱۲۲۱۴عدد قرص روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد با ۷۷۷۸ عدد مربوط به استان تهران  است که نشان‌دهنده ۶۴ درصد مجموع کشفیات قرص‌های روانگردان در هفته اخیر است.

اصلانی با بیان اینکه بالغ بر ۸۴ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور می‌باشد،‌ اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۹۸۲۲ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۵۰ درصد کشفیات کشور می‌باشد و کرمان با ۱۹۴۹ کیلوگرم، هرمزگان با ۱۸۹۲ کیلوگرم، خراسان رضوی با ۸۲۷ کیلوگرم، اصفهان با ۸۱۷ کیلوگرم، کرمانشاه با ۵۳۸ کیلوگرم و خراسان جنوبی با ۵۱۹ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور  ۷۵ درصد است.

اصلانی اظهار داشت: طی این مدت، ۱۸۵ دستگاه خودرو، ۳۳ دستگاه موتورسیکلت، ۲۳ قبضه سلاح و ۲۶ دستگاه موبایل توقیف شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز