خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد:

رونمایی از سامانه اطلاعاتی ٢٠٠ بیماری و ٦٠ ریسک فاکتور در هفته آینده

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۵۶۱

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: متد اعتباربخشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، مورد پذیرش فدراسیون آموزش پزشکی جهانی قرار دارد و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، می‌توانند در این مسیر با قوت بیشتری پیش روند.

به گزارش ایلنا، باقر لاریجانی در اولین نشست هیات‌های امنای کلان منطقه ٧ که شامل روسا و اعضای هیات‌های امنای دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان، شهید صدوقی یزد، شهرکرد، کاشان و بروجن است، اظهار کرد: کلان منطقه ٧ جزو کلان مناطق آمایشی بسیار منظم بوده و علیرغم برخی چالش‌ها، با مدیریتی مطلوب پیش می‌رود.

وی یادآور شد: به نظر می‌رسد، برای تصمیم‌گیری در مورد مصوبات هیات‌های امنای دانشگاه‌های علوم پزشکی، باید مدلی تعریف شود و در این مدل، تحلیلی از وضعیت آموزشی، آکادمیک، ارائه خدمات، پشتیبانی و نقاط چالش و قوت هر کلان منطقه مدنظر قرار گیرد.

لاریجانی بیان کرد: هفته آینده، از سامانه اطلاعاتی که دربردارنده نقشه ٢٠٠ بیماری و ٦٠ ریسک فاکتور است، رونمایی خواهد شد، این اطلاعات محصول آنالیزهای ما از تمام نقاط کشور و تمامی استان‌ها و شهرستان‌های کشور است که می‌تواند به عنوان شاخصی در ارزیابی تصمیمات کلان مناطق نیز مدنظر قرار گیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: کلان منطقه آمایشی ٧ علاوه براینکه در حوزه آموزشی به خوبی عمل کرده، در زمینه اعتباربخشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز نقش زیادی ایفا کرده، علاوه بر این، در حوزه پرستاری نیز عملکرد مطلوبی داشته است.

لاریجانی گفت: اقدام بعدی ما این است که به هرکدام از ماموریت‌هایی که در مناطق آمایشی با موفقیت انجام شده است، یک شبکه ملی متصل کنیم که این اقدام نیز تا Hخر مردادماه به نتیجه خواهد رسید.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در پایان یادآور شد: متد اعتباربخشی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، مورد پذیرش فدراسیون آموزش پزشکی جهانی قرار دارد و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، می‌توانند در این مسیر با قوت بیشتری پیش روند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز