خبرگزاری کار ایران

عبدالله ثقفی خبر داد:

ارائه خدمات درمانی به ۱۳۰ زائر ایرانی در فرودگاه جده

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۲۴۱

مدیر پرستاری بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در مکه از استقرار پایگاه خدمات درمانی و پرستاری مرکز پزشکی حج و زیارت در فرودگاه جده خبر داد.

به گزارش ایلنا، عبدالله ثقفی گفت: مرکز پزشکی حج و زیارت برای تأمین سلامت و ارائه خدمات درمانی به زائران ایرانی همراه تجهیزات و امکانات لازم درمانی در فرودگاه جده مستقر و خدمات‌رسانی می‌کنند. کادر پرستاری به همراه پزشک‌های کاروان برای ارائه خدمات درمانی و پرستاری به صورت شبانه روز در خدمت حجاج ایرانی هستند.

مدیر پرستاری بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه ادامه داد: با توجه به اینکه تعدادی از زائران از فرودگاه جده به سرزمین وحی می‌روند و برای محرم شدن لازم است تا غروب آفتاب در فرودگاه بمانند، در صورت نیاز به خدمات درمانی پیش‌بینی لازم برای خدمات‌دهی به حجاج در این پایگاه دیده ‌شده است.

به گفته وی، از ۲۵ تا ۳۱ تیرماه، بیش از ۱۳۰ زائر از خدمات درمانی و پرستاری این پایگاه در فرودگاه جده بهره‌مند شدند.

امسال ۸۶هزار و ۵۰۰ نفر از زائران حج تمتع به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. به جز ۲ بیمارستان مکه و مدینه، ۴ مجتمع درمانگاهی در مدینه و ۵ مجتمع درمانگاهی در مکه پیش بینی شده و ۱۳۰ مطب در محل اسکان زائران آماده ارائه خدمات است و یک بیمارستان صحرایی در منا و عرفات نیز خدمات ارائه خواهند داد.

۱۵ پزشک با تجربه و مسلط به زبان عربی برای ارائه خدمات تخصصی به زائران در بیمارستان‌های مکه و مدینه مستقر هستند. در حج تمتع امسال، ۲۰ درصد زائران دارای فشار خون، ۱۵ درصد مبتلا به دیابت و ۵ درصد هم بیماری قلبی و عروقی دارند.

تعداد زنان حج تمتع ۹۸ بیشتر از آقایان است و در حج امسال آمار سنی زائران ۵ سال افزایش یافته است. جوان‌ترین زائر یک کودک یک ساله و مسن‌ترین زائر ۱۰۷ ساله و اهل کردستان است. میانگین سنی حجاج امسال ۵۵ سال است و حدود هشت هزار زائر بین ۷۰ تا ۸۰ سال سن دارند و هزار و ۸۰۰ نفر نیز بالای ۸۰ سال هستند و حدود ۱۵۰ نفر نیز زیر ۱۸ سال سن دارند.

مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به عنوان زیرمجموعه جمعیت هلال احمر و همکار سازمان حج و زیارت، مأموریت اصلی خود را تأمین سلامت زائران حج تمتع، عمره و عتبات عالیات قرار داده و تمام تلاش خود را صرف می‌کند تا زائران سرزمین وحی و عتبات مقدس با اطمینان از حضور امکانات و متخصصان مجرب ایرانی عرصه پزشکی و سلامت در کنار خود، بدون نگرانی از وضعیت جسمانی خود هرچه بیشتر از سفر خود بهره ببرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز