خبرگزاری کار ایران

آمادگی بیمارستان مکه برای ارائه خدمات به زائران ایرانی

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۱۹۹

مدیر عملیات بهداشتی و درمانی حج تمتع از آغاز فعالیت مراکز درمانی و درمانگاههای مکه مکرمه همزمان با ورود زائرین ایرانی به شهر مکه مکرمه خبرداد.

به گزارش ایلنا، محمود رضا فقیهی گفت: بیمارستان و درمانگاه های مکه در اوج آمادگی کامل درحال خدمت رسانی به حجاج ایرانی هستند .

وی ادامه داد: متناسب با ورود زایرین به مجموعه های مکه پزشکان در مطب های پیش بینی شده ارائه  خدمات می‌کنند.

مدیر عملیات حج و زیارت تمتع ۹۸ با بیان اینکه طی چندماه گذشته تمام زائرین در داخل کشور تحت معاینه قرار گرفته‌اند، گفت: تمام اطلاعات و سوابق پزشکی آنان در سیستم الکترونیکی و نرم‌افزار تحت وب مرکزپزشکی در اختیار پزشکان مجموعه‌ها ، درمانگاهها و بیمارستان در مکه مکرمه در دسترس است.

وی تاکید کرد: تیم‌های نظارتی سلامت کاروان در شهرمکه مکرمه وظیفه نظارت بر شرایط بهداشتی و درمانی در هتل‌ها و آشپزخانه‌های مرکزی را برعهده دارند و موظفند گزارش روزانه خود را به مسئولین ارائه کنند.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج اظهار کرد : طی ۷۲ ساعت گذشته در ۵ درمانگاه مکه و بیمارستان بیش از ۱۴۴۳ نفر از خدمات درمانی استفاده کرده اند و از این تعداد ۸۵۱ نفر در  مجموعه‌ها و ۱۹۹ خدمت در بخش‌های مختلف بیمارستان ارائه شده است. ۶۸ نفر به پزشکان متخصص و ۱۴ نفر به بخش اورژانس بیمارستان مراجعه داشتند و از خدمات درمانی استفاده کرده‌اند.

به گفته فقیهی، برای پیگیری امور درمانی زائرین در بیمارستان‌های سعودی نیز پزشکان عرب زبانی داریم که رابطین بین درمانگاهها و بیمارستان ایرانی و بیمارستان‌های سعودی هستند و نسبت به پیگیری روند درمانی بیماران اقدام می‌کنند.

 وی اضافه کرد: بیمارستان و درمانگاههای مکه مکرمه از حضور ۲۲۰ پزشک و پرستاربا تجربه ومتخصص و با مهارت‌های علمی بالا بهره مند هستند و خدمت رسانی به زائران بی وقفه در این مراکز ادامه دارد.

او با بیان اینکه کادر درمانی و تخصصی بیمارستان مکه مکرمه  تکمیل و بخش های مختلف آزمایشگاهی و رادیولوژی، سونوگرافی، اورژانس ، بخش داخلی مردان و زنان بصورت مجزا ، کلینیک های تخصصی ازجمله قلب ، روان پزشک  ، اعصاب ، ارتوپدی ، دندانپزشکی آماده ارائه خدمات به حجاج هستند،‌ وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر هیچ یک از حجاج ایرانی در بخش های این بیمارستان بستری نیستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز