خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد به پایان رسید/ انتخاب رشته بیش از ۲۵۳ داوطلب

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۸۱۵

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تا شب گذشته بیش از ۲۵۳ داوطلب فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کردند.

حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده انتخاب رشته توسط مجازین به انتخاب رشته آزمون ورودی دروره‌های کارشناسی ارشد سال۹۸ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور دوشنبه ۱۷ تیر ماه ۹۸ در سایت سازمان سنجش منتشر شد و تعداد ۴۵۶ هزار و ۸۶۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند. از این تعداد، ۴۳۲ هزار و ۷۶۷ نفر در یک کدرشته و تعداد ۲۴ هزار و ۹۷ نفر در دو کدرشته مجاز به انتخاب رشته شدند.

وی ادامه داد: آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ به همراه اولین مرحله المپیاد علمی دانشجویی کشور در روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد ۹۸ برگزار شد و از تعداد ۶۱۵ هزار و ۴۵۲ داوطلب ثبت نام کننده تعداد ۵۲۲ هزار و ۸۷۳ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور درباره آخرین آمار انتخاب رشته داوطلبان کارشناسی ارشد گفت: از تعداد ۴۵۶ هزار و ۸۶۴ نفر داوطلب مجاز به انتخاب رشته با توجه به پایان فرصت انتخاب رشته، تعداد ۲۵۳ هزار و ۷۳ نفر فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کردند. در واقع ۵۵.۴۰ درصد داوطلبان مجاز توانستند فرم خود را ارسال کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز