خبرگزاری کار ایران

رسولی؛

شیوه‌نامه بهینه سازی حریم شهرستان تهران قانونی است/ استاندار تهران آن را ابلاغ کند

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۵۴۱

رئیس شورای شهرستان تهران گفت: شیوه‌نامه «بهینه‌سازی روند اجرای مفاد مجوزهای صادره در تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در حوزه حریم شهرستان تهران» قانونی است و طی نامه رسمی از استاندار تهران می‌خواهم که این شیوه نامه را برای اجرا ابلاغ کنند .

به گزارش ایلنا،‌ سیزدهمین جلسه علنی عادی شورای اسلامی شهرستان تهران (دوره پنجم) صبح امروز با حضور اعضای شورای شهرستان سیدحسن رسولی، شهربانو امانی، ابوالفضل میررفیع، حمیدرضا کروبی و هادی باغبانی، غلامحسین آرام معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران، مجتبی شکری رئیس اداره کل حریم شهرداری تهران و فریدون حیدری شهردار منطقه ۵  تهران در سرای محله کن برگزار شد. 
در ابتدای جلسه ابوالفضل میررفیع رئیس شورای کن گزارشی از مشکلات مردم ساکن در بخش کن ارائه کرد و گفت: ساکن روستاهای بخش کن از هرگونه ساخت و ساز محروم هستند در حالی که ساخت استخر ذخیره سازی آب در مستثنات از واجبات است. متاسفانه حتی اجازه تبدیل استخر گلی به سیمانی یا بازسازی سکونتگاه در محدوده باغات‌ نیز وجود ندارد.
وی با بیان اینکه از سال ۷۵ تاکنون به صورت تدریجی باغ‌ها و درختان در محدوده کن به برج تبدیل شدند، تاکید کرد: حتی پادگان شهید خرازی نیز به برج تبدیل شد این در حالی است که با وجود شیوه‌نامه «بهینه‌سازی روند اجرای مفاد مجوزهای صادره در تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در حوزه حریم شهرستان تهران»، اجازه تعمیر و بازسازی محل سکونت، ساخت استخر و فنس کشی باغات داده نمی‌شود. 
سیدحسن رسولی رئیس شورای شهرستان تهران در این جلسه با اشاره به جایگاه بنیادی شورای شهرستان، اظهار کرد: مشکلات در حریم شهر تهران در دو سطح کلان و خرد قابل بررسی است، ما موظف هستیم که در شورای شهرستان از حق حیات ساکنین روستائیان دفاع کنیم.
وی با بیان اینکه طرح‌های ‌هادی روستایی و طوبی قابل اجرا هستند، اعلام کرد:‌ با توجه به درخواست اعضای شورای روستاهای بخش کن مبنی بر ایجاد ایجاد مکانی برای عرضه محصولات تولیدی روستائیان، به زودی جلسه‌ای با این منظور تشکیل خواهد شد. پیشنهاد می‌کنم، شورای روستا و دهیاری دستگاه اجرایی شوند و بر اساس طرح هادی روستایی مکانیابی انجام شود و از طریق سلسله مراتب ایجاد این مکان پیگیری شود.اعتبارات لازم از دهیاری‌های روستا، شورای شهرستان تهران و در صورت نیاز از شهرداری تهران تامین شود تا بازار عرضه محصولات روستائیان ایجاد شود. 
رئیس شورای شهرستان تهران همچنین از تهیه لیست پروژه‌های شهرداری در حریم سه گانه تهران خبر داد و گفت: شیوه‌نامه «بهینه‌سازی روند اجرای مفاد مجوزهای صادره در تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در حوزه حریم شهرستان تهران» مصوبه دوره چهارم شورای شهر تهران است، این مصوبه قانونی بوده و قابلیت اجرا دارد . بدون تردید ما باید از حقوق مردم حمایت کنیم. خواسته‌های مردم در حریم، اگرچه سخت، اما شدنی است. 
رسولی همچنین با اشاره به اختلاف نظر میان دو کارگروه زیرمجموعه شورای برنامه ریزی و توسعه استان درباره شیوه نامه گفت: ما این شیوه نامه را قانونی می دانیم و طی نامه رسمی از استاندار تهران می‌خواهم که این شیوه نامه را ابلاغ کنند تا تعارض موجود در این باره حل و فصل شود. موضع  ما در شورای شهرستان حمایت از حقوق روستائیان و حل مشکلات آنها است. 
وی همچنین درباره تامین زمین برای جوانان در روستاها، تصریح کرد:‌ در طرح هادی روستایی برای توسعه کاربری مسکونی نکاتی وجود دارد. با دعوت از مسئول بنیاد مسکن و شورای شهر تهران می‌توان درباره تامین زمین مسکونی برای جوانان در روستاها در قالب تشکیل تعاونی در حریم روستا با این کاربری اقدام کرد. 
رئیس شورای شهرستان تهران درباره خارج کردن روستای امام زاده داوود از بن بست، اعلام کرد: اطلاعات موجود درباره این طرح کامل نیست و باید درباره آن مطالعه کرد. این در استانداری تهران مطرح خواهیم کرد تا نسبت به اجرایی شدن آن تصمیم گیری شود. مشکل ترافیکی این محدوده در ایام تعطیلات موضوع مهمی است و باید برطرف شود. 
در این جلسه شهربانو امانی عضو شورای شهرستان تهران، تاکید کرد: برخی از افراد در جامعه اجازه دارند حتی در حریم رودخانه ساخت  و ساز داشته باشند اما به مردم عادی از برخی حقوق خود محروم هستند. مدیریت امور در بخش‌های مختلف با مشکلات متعددی مواجه بوده و لازم است سیاست‌گذاری‌ها اشتباه را اصلاح کنیم برای نمونه در حالی که با کمبود آب مواجه هستیم، آب مجازی صادر می‌کنیم. 
براساس گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران،‌ این عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داد: می‌توان از صندوق توسعه امید کارآفرینی برای اشتغال و کارآفرینی در روستاها استفاده کرد و مکانی را برای عرضه محصولات روستائیان ایجاد کرد تا مافیای دلالان عرضه محصولات کشاورزی از بین برد.
همچنین در این جلسه تعدادی از اعضای شوراهای روستاهای بخش کن مشکلاتشان را مطرح کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز