خبرگزاری کار ایران

معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد:

توجه ویژه به حوزه بهداشت و درمان مناطق محروم خراسان شمالی در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۶۴۴

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه مصوبات خوبی در سفر دوم هیات دولت به خراسان شمالی پیش بینی شده است، گفت: عمده این مصوبات با توجه به توسعه خدمات بهداشت و درمان مناطق محروم از جمله شهرستان راز و جرگلان تنظیم و تصویب شده است.

به گزارش ایلنا، قاسم جان بابایی در حاشیه افتتاح دانشکده دندانپزشکی بجنورد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی امروز صاحب ساختمان مستقل دندانپزشکی شده که از مراکز پیشرفته کشور است.

وی با بیان اینکه ۹۰ دستگاه یونیت دندانپزشکی با همه رشته های تخصصی دندانپزشکی در این دانشکده پیش بینی شده است، ادامه داد: بالغ بر ۳۰ متخصص رشته های مختلف دندانپزشکی به صورت جداگانه به مردم در هر واحد خدمات می دهند.

وی اضافه کرد: بنای این دانشکده بالغ بر چهار هزار متر مربع با هزینه ۱۳۰ میلیارد ریال ساخت و تجهیز شده است.

معاون درمان با اشاره به اینکه دانشگاه بجنورد از زمان جدایی از خراسان سیر تکامل خوبی را طی کرده است، افزود: امروز بسیاری از خدمات پیشرفته درمان برای بیماران مبتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی در داخل استان ارائه می شود.

جان بابایی گفت: مرکز جامع قلب و عروق با خدمات آنژیوگرافی و جراحی های قلب باز به زودی راه اندازی می شود.

وی این مرکز را نقطه ای امن برای مردم دانست که برای دریافت خدمات پیشرفته نیازی به سفر به استان های مجاور ندارند.

جان بابایی با بیان اینکه هر یک از شهرستان های این استان به فراخور نیازمند توجه ویژه هستند، اضافه کرد: شهر آشخانه یک بیمارستان ۳۲ تختی دارد که در سفر دوم هیات دولت به خراسان شمالی ، یکی از مصوبات حوزه سلامت توسعه فاز دو بیمارستان پورسینای آشخانه است.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: خراسان شمالی نیازمند تهیه یکسری تجهیزات پزشکی است که با تفاهم نامه منعقد شده از سوی وزارتخانه با دانشگاه به زودی این اقلام ارسال می شود.

 جان بابایی ارتقای خدمات بهداشت و درمان در راز و جرگلان را از دیگر برنامه های هیات دولت دانست و گفت: بر اساس مصوبات این دور از سفر مقرر شد خدمات جامعی از جمله تصویر برداری و تجهیزات آزمایشگاهی در این منطقه از کشورمان  ارائه شود.

وی با بیان اینکه در کنار توسعه فیزیکی از نیازهای دیگر این استان تامین نیروی پزشک متخصص است، اعلام کرد: وزارت بهداشت امسال در زمینه جذب متخصص کمک ویژه تری به استان می کند تا مشکل کمبود در  شهرستان های برطرف شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز