خبرگزاری کار ایران

رشیدیان مطرح کرد:

زائران حج از برداشتن هرگونه شی یا اشیا گمشده از روی زمین خودداری کنند/ گرمازدگی بزرگترین مشکل حجاج

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۵۹۲

رییس سازمان حج و زیارت گفت: زائران از برداشتن هرگونه شی یا اشیا گمشده از روی زمین خودداری کنند چراکه براساس قوانین عربستان سرقت محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا، علیرضا رشیدیان امروز یکشنبه در حاشیه بازدید از برخی مراکز درمانی و درمانگاه‌های مستقر در هتل‌های مدینه افزود: در شهر مکه، یک بیمارستان مجهز فعال شده و در بیش از 75 هتل محل استقرار حجاج ایرانی، درمانگاههای دارای پزشک و تجهیزات لازم فعال شده اند. ایران در مدینه نیز سه درمانگاه دارد که در یکی از آنها، تعدادی تخت برای بستری کردن زائران پیش بینی شده است.

وی درباره وضعیت ارایه خدمات درمانی و بیمارستانی به حجاج ایرانی در سال‌جاری گفت: درمانگاه‌ها و امکانات لازم برای رسیدگی به وضعیت درمانی زائران در مکه ، مدینه، مشاعر و مسیرهای تردد آنها تدارک شده است.

رییس سازمان حج و زیارت افزود: هنگام انجام مناسک حج در عرفات و منا نیز دو بیمارستان صحرایی با تجهیزات کامل و در مشعر، آمبولانس دارای تجهیزات احیا و خدمات لازم برای زائران ایرانی مستقر می شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن، با وزارت بهداشت و درمان عربستان و نیز جمعیت هلال احمر کشور میزبان برای ارائه خدمات بیمارستانی به زائران ایرانی در طول مناسک حج هماهنگی ها و توافقات لازم بعمل آمده است.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: در مجموع، از نظر ارایه خدمات و امکانات درمانی به زائران هیچ نگرانی نداریم.

وی با اشاره به توافقات انجام شده با کشور میزبان در موضوعات مختلف ازجمله پزشکی و درمانی از زائران و حجاج ایرانی خواست: تذکرات و توصیه های پزشکان، روحانیون و مدیران کاروان‌ها را جدی بگیرند انتظار است زائران در تمام طول سفر به تذکرات پزشکان، روحانیون و مدیران کاروان‌ها توجه کرده و در رعایت قوانین عربستان دقت لازم را داشته باشند. مهمترین تاکید ما، رعایت مسایل بهداشتی از سوی زائران است و امید است در زمان گرما از تردد در زیر آفتاب ژرهیز نموده و توصیه های مربوطه را با جدیت بکار بندند.

رییس سازمان حج و زیارت، یکی از بزرگترین مشکلات حجاج را در فصل تابستان، «گرمازدگی» عنوان کرد و نوشیدن آب به صورت مستمر را در پیشگیری از این امر موثر دانست.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد با رعایت قوانین داخل عربستان از سوی حجاج در ایام حج مشکل جدی نداشته باشیم.

رشیدیان با اشاره به قوانین کشور مربوطه گفت: زائران از برداشتن هرگونه شی یا اشیا گمشده از روی زمین خودداری کنند چراکه براساس قوانین عربستان سرقت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به بازداشت سه زائر ایرانی در سال گذشته گفت: این افراد، پس از چندین ماه بازداشت با تلاش نهادهای ایرانی آزاد شدند. زائران بدانند هنگام حضور در عربستان تابع قوانین داخلی این کشور و ملزم به رعایت آنها هستیم.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: با توجه به حضور ده‌ها هزار ایرانی در مناسک حج تمتع، ممکن است سوء تفاهم‌ها و مشکلاتی رخ دهد که در این رابطه وزارت امور خارجه و هیات کنسولی ما در کشور میزبان استقرار یافته و حمایتهای حقوقی و کنسولی لازم را از زائران انجام می دهد. در سایر ایام سال نیز دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت، این مسئولیت را عهده دار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز