خبرگزاری کار ایران

نخستین کاروان حجاج ایرانی به مکه رسید

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۵۲۹

نخستین گروه از زائران کاروان‌های ایرانی حج تمتع که شب گذشته در میقات شجره لباس سفید احرام پوشیده و از مدینه منوره به سوی خانه خدا به حرکت در آمده بودند، با سلامتی و امنیت کامل در مکه مکرمه مورد استقبال قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا، اکبر رضایی رییس ستاد حج و زیارت در مکه مکرمه گفت: «کاروان‌های زائرین ایرانی که در مسجد شجره، محرم شده بودند، بامداد امروز در آرامش و سلامت کامل وارد مکه شدند و در ۱۰ هتل این شهر مقدس اسکان یافتند.»

وی افزود: زائران ایرانی هنگام ورود به هتل طی مراسمی مورد استقبال مسئولان ستاد مرکزی حج و زیارت در مکه مکرمه قرار گرفتند.

این مقام سازمان حج و زیارت تصریح کرد: پس از استقرار در هتل، حجاج ایرانی با اتوبوس‌های پیش بینی شده برای انجام عمره تمتع به مسجدالحرام انتقال یافتند.

آقای رضایی، تعداد زائران نخستین گروه حجاج ایرانی حاضر در مکه را ۱۹۸۰ نفر در قالب ۱۳ کاروان بیان کرد که پس از شش روز اقامت در مدینه منوره به منظور انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی رفته بودند.

وی گفت: امشب نیز ۱۲ کاروان دیگر به استعداد یکهزار و ۸۱۵ زائر از مدینه وارد می‌شوند تا تعداد حجاج ایرانی در مکه مکرمه به سه هزار و ۷۹۶ نفر برسد.

معاون سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد که ورود زائران ایرانی از مسیر جده به مکه مکرمه نیز از فردا (دوشنبه) آغاز می‌شود.

آقای رضایی از همه حجاج و زائران ایرانی خواست هنگام ورود به مکه آرامش خود را حفظ کنند و برای انجام اعمال عمره تمتع، هیجان و تعجیل نداشته باشند.

وی گفت: نقش کلیدی را در هدایت کاروانها، مدیران و روحانیون آن بر عهده دارند و ما از همه زائران تقاضا داریم به توصیه‌های مسئولان کاروان خویش به دقت عمل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز