خبرگزاری کار ایران

حسینی میلانی مطرح کرد:

تکمیل برنامه ایمنی آب‌شرب تهران، نیازمند عزم جدی است/ضرورت توجه به اثرات تغییرات اقلیمی بر کیفیت آب شرب

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۵۰۵

شصت و سومین جلسه کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با حضور رئیس و اعضای این کمیته برگزار شد.

به گزارش ایلنا، شصت و سومین جلسه کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با حضور رئیس و اعضای این کمیته برگزار شد.

در این جلسه که به بررسی گزارش ایمنی آب شرب شهر تهران اختصاص داشت، سید آرش حسینی میلانی با اشاره به فرارسیدن تابستان گفت: وارد فصل گرما شده‌ایم و با افزایش دما، میزان مصرف آب نیز از سوی شهروندان افزایش می‌یابد و باید حساسیت افکار عمومی نسبت به مصرف بهینه آب حفظ شود.

وی به بررسی وضعیت آب شرب تهران از نظر کمی و کیفی در جلسات پیشین اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه ایمنی یک چارچوب اصولی را برای بهبود وضعیت کمی و کیفی آب شرب فراهم می‌کند و کمیته محیط زیست شورا نیز در چارچوب همکاری های متقابل در حوزه آب شهری و وظایف نظارتی خود وضعیت کیفیت منابع تامین آب شهر تهران را رصد می نماید.

این عضو شورای شهر با یادآوری دغدغه‌های مربوط به تامین اب پایدار تصریح کرد: اوایل امسال سیلابی در استان‌های مختلف کشور و از جمله تهران رخ داد که موجب ایجاد برخی نگرانی‌ها و طرح مخاطره این موضوع در افکارعمومی شد.

حسینی میلانی با تاکید بر اینکه سیلاب به عنوان یک مخاطره ناشی از تغییرات اقلیمی است که باید در برنامه ایمنی به صورت جدی مورد تاکید قرار گیرد، خاطرنشان کرد: گزارش‌های اخیر مربوطه به تغییرات اقلیمی، حاکی از افزایش دو درجه‌ای میانگین دمای سالانه تا سال ۲۰۵۰ میلادی در تهران است که در ماه‌های گرم ممکن است تا شش درجه افزایش دما را داشته باشیم.با توجه به این تغییرات وجود برنامه ایمنی آب قابلیت پیش‌بینی و ایجاد آمادگی را فراهم می کند.

وی با ضروری دانستن اطلاع‌رسانی به شهروندان ابراز داشت: روندهای مخرب محیط زیست در بالاست سدهای مخزنی و حریم رودخانه های تامین کننده اب شرب تهران در جریان است که باید به صورت منطقی به مردم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی شود.

بختیاری، رئیس شرکت آب و فاضلاب استان تهران در ادامه این جلسه، از افزایش مصرف بی‌رویه آب شرب در ماه‌های اخیر خبر داد و به تشریح اقدامات انجام شده این شرکت در برنامه ایمنی اب و همچنین تکمیل تصفیه‌خانه ششم و هفتم پرداخت.

وی با تشریح مراحل برنامه ایمنی آب شرب، حفظ منابع آب از ورود آلاینده‌ها، مدیریت مصرف منابع ارزشمند تامین‌کننده آب، تحقق اهداف پدافند غیرعامل، کاهش و مدیریت سیستماتیک حوادث و بحران‌های کمی و کیفی منابع آب را از جمله اهداف و دلایل برنامه ایمنی آب شرب برشمرد.

این مقام مسئول با اشاره تشکیل جلسات کمیته‌های راهبردی و اجرایی برنامه ایمنی بیان کرد: قرار است تا سال ۹۹ برنامه ایمنی در تمام شهر تهران انجام و عملیاتی شود که تا این لحظه اقدامات ایمنی در شش منطقه به صورت ۱۰۰ درصدی دیده شده و تعدادی از شهرها و شهرک‌های استان تا ۷۰ درصد انجام شده است.

ورود آلاینده‌های مختلف به حوضه‌های آبریز در بالادست، کمبود بودجه و اعتبارات در پیشبرد برنامه ایمنی، تجاوزات صورت گرفته به منطقه حفاظت شده لار و فوریت احداث تصفیه خانه شهر پردیس از جمله نکاتی بود که از سوی مسئولان شرکت آب منطقه‌ای و اساتید دانشگاه شهید بهشتی در مورد ایمنی آب شرب شهر تهران مطرح کردند.

هماهنگی با وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی، وضعیت کیفی آب منابع اب زیرزمینی در شهر تهران، کیفیت پایش‌های آب‌های سطحی در رود دره ها و... از جمله مسائلی بود که از سوی اعضا و مشاوران کمیته محیط زیست و خدمات شهری مورد بحث قرار گرفت.

در ادامه این جلسه، حسینی میلانی همراهی در تامین مالی، هماهنگی‌های بین سازمانی از طریق شورای استان تهران، استفاده و بهره‌گیری از کمپین‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی و کمک برای تدوین و تائید سند راهبردی را از جمله حوزه‌های همکاری شورای شهر با شرکت آبفا دانست و بیان کرد: برنامه ایمنی بستر مناسبی برای همکاری مشترک شورا و سایر دستگاه‌ها است و در این رابطه، تکمیل برنامه ایمنی شهر تهران، نیازمند عزم جدی دستگاههای مسئول برای مطالعه کیفیت در حوضه های سدهای کرج و طالقان است.

در این رابطه مقرر شد شرکت آبفا نظرات خود را در مورد انواع همکاری ها در بازه یکماهه به کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر ارسال کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز