خبرگزاری کار ایران

تداوم عملیات اعزام زائران تا ۱۴ مرداد

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۸۶۷

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: زائران هشت استان از فرودگاه امام خمینی اعزام می شوند.

به گزارش ایلنا، رضا رشیدیان عصر روز جمعه قبل از عزیمت به عربستان با اشاره به اعزام هشت هزار و ۵۵۰ زائر امسال از کشورمان به حج تمتع می‌گفت: این زائران از طریق پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی عازم این سفر معنوی می‌شوند.

وی افزود: تاکنون ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر از ۱۷ تیرماه شروع عملیات اعزام زائران وارد مدینه منوره شده‌اند.

وی با بیان اینکه عملیات اعزام زائران تا ۱۴ مردادماه ادامه می‌یابد، اظهار کرد: امسال بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ۱۹ ایستگاه پروازی در سطح کشور عملیات انتقال زائران به عربستان را انجام می‌دهند و در عربستان هم دو ایستگاه جده و مدینه فعال هستند وی تصریح کرد: امسال فقط فرودگاه اردبیل به دلیل تعمیرات باند فرودگاهی در این عملیات حضور ندارند و بقیه ایستگاه فعال هستند و پروازها هم تا کنون به صورت کاملاً ایمن و در زمان مقرر انجام شده و تأخیری نداشته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی و افزوده شدن ترمینال سلام به عملیات امسال گفت: این مجموعه از جمله ترمینال‌های کشور با سازه‌های مناسب برای خدمات دهی به این حجم از زائران است و به خوبی از عهده این فعالیت بر می‌آید.

رشیدیان همچنین با بیان اینکه در عربستان هم از فردا بعد از ظهر نخستین کاروان حجاج ایرانی عازم مکه می‌شود، اظهار کرد: در راستای انجام مطلوب عملیات حج، تا کنون تمامی بخش‌ها از شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی پروازها را به موقع امن انجام داد تا حوزه مسکن، حمل و نقل، تغذیه و تدارکات وظایف خود را به خوبی انجام داده‌اند.

وی عنوان کرد: ستاد مدینه سازمان حج و زیارت هم از یک هفته قبل از اعزام زائران در این شهر مستقر شده بود و ستاد مکه هم از چند روز گذشته در این شهر استقرار یافته و آماده پذیرایی حجاج بیت الله الحرام هستند.

وی تصریح کرد: تا کنون موضوع خاصی نداشته‌ایم و طی هماهنگی‌های که با طرف عربستانی انجام شده برای همه مباحث پیش بینی‌های لازم شده و امید است زائران ما حجی آرام سرشار ازدعای مقبول داشته باشند و از این فرصت بهره معنوی لازم را ببرند.

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت: برائت از مشرکان عامل قوت جهان اسلام است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با رد همه شایعات و مباحث بی اساسی که در زمینه عدم برگزاری مراسم برائت از مشرکان مطرح می‌شود، گفت: برگزاری این مراسم در توافقات دو جانبه عنوان شده و به خوبی هم انجام خواهد شد.

حجت الاسلام عبدالفتاح نواب در مصاحبه‌ای کوتاه در محل فرودگاه امام خمینی (ره) قبل از حرکت به عربستان افزود: برائت از مشرکین امری نیست که لطمه‌ای به جهان اسلام بزند بلکه مقوم و عامل قوت بخش جهان اسلام و انسجام مسلمین در برابر دشمنان است.

وی تصریح کرد: در بیانات رهبرمعظم انقلاب هم نسبت به انجام مراسم برائت از مشرکان هم تاکید شده وآنگونه که در سالهای قبل هم به خوبی در سرزمین عرفات برگزار می‌شد امسال هم این مراسم انجام خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به پیش بینی وبرنامه های خوبی که در حوزه برگزاری مراسمات معنوی، فرهنگی برای زائران انجام شده است، گفت: با ارزیابی برنامه‌های سالهای قبل آسیب شناسی ها و اصلاحات انجام شده امید است حج امسال در سطح خوبی برگزار شود و برنامه‌های فرهنگی در هتل‌ها و بیرون از فضای اماکن اقامتی، در مکه، مدینه و مشاعر برنامه ریزی شده است.

وی اظهار کرد: حج امسال با سال قبل هم از نظر زمانی، خدماتی و برنامه ریزی ها تفاوت‌هایی دارد و امید است با توجه به همه مسائل حاشیه‌ای، حجی آرام داشته و زائران بتوانند به خوبی اعمال شأن را انجام به جای آورده و با حجی مقبول و کوله باری از معنویت بازگردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز