خبرگزاری کار ایران

طی توافقی انجام شد؛

اجاره کردن مدارس متعلق به بنیاد شهید از سوی آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۹۴۶

بنیاد شهید و وزارت آموزش و پرورش نسبت به انعقاد قرارداد اجاره‌نامه مدارس متعلق به بنیاد حداکثر تا پایان تیرماه اقدام خواهند کرد.

به گزارش ایلنا, جلسه تعیین تکلیف مدارس متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان تهران روز سه‌شنبه ۱۸ تیرماه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش و انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در دفتر ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در این جلسه با بیان اینکه بنیاد شهید همواره پیگیر حل و فصل مسائل مربوط به مدارسی بوده که مالکیت آن‌ها در اختیار بنیاد است، گفت: در دوران مسئولیت در بنیاد شهید و امور ایثارگران همواره آمادگی لازم را برای حل مشکلات مربوط به این املاک داشته‌ایم و در این راستا با ۲ وزیر قبلی آموزش و پرورش جلسات متعددی داشتیم که نتیجه‌ای حاصل نشد.

وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌عنوان یک نهاد فرهنگی در طی چند دهه گذشته با وزارت آموزش و پرورش در سطح کشور همکاری داشته است و ۱۲۱ ساختمان متعلق به بنیاد در چند دهه گذشته به‌عنوان مدرسه در اختیار آموزش و پرورش بوده است که از این تعداد ۳۵ مدرسه در استان تهران و ۲۴ مدرسه در شهر تهران قرار دارند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مشکلات بنیاد برای تامین منابع مالی بیمه تکمیلی درمان و همچنین آموزش ایثارگران در دانشگاه‌ها گفت: بنیاد هم اکنون مبالغی بابت شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر به دانشگاه‌های آزاد، علمی کاربردی، پیام نور و مؤسسات آموزشی غیردولتی بدهی دارد. همچنین با توجه به نیازهای درمانی ایثارگران باید نسبت به پرداخت هزینه‌های بیمه تکمیلی درمان اقدام کند که به علت کمبود اعتبارات و محدودیت‌های شدید مالی باید به فکر تامین منابع برای حل مشکلات باشیم.

معاون رییس جمهور تأکید کرد: امروز نیز مشکلی با ادامه انجام فعالیت‌های آموزشی در این مدارس وجود ندارد و مسئله اصلی تعیین تکلیف رابطه حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران با وزارت آموزش و پرورش برای اجاره، تهاتر یا فروش این مدارس است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه ضمن تشکر از همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال‌های گذشته گفت: باید با درک مشکلات بنیاد برای تأمین نیازهای درمانی و آموزشی ایثارگران، تلاش کنیم با توافق مرضی‌الطرفین مسائل را حل و فصل کنیم.

حسینی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش نیز دارای مشکلات زیادی برای تأمین فضای آموزشی در سطح کشور است و متأسفانه شهر تهران از نظر سرانه فضای آموزشی بعد از استان سیستان و بلوچستان دارای کمترین فضای آموزشی است و در حال حاضر میانگین سرانه فضای آموزشی در کل کشور ۲/۵ مترمربع است که این رقم برای شهر تهران ۵/۴ مترمربع است.

استاندار تهران نیز تصریح کرد: در خصوص کاربری مدارس اصل بر چگونگی سند مالکیت و نوع کاربری در زمان آغاز استفاده آموزش و پرورش بوده است.

محسنی بندپی همچنین از آمادگی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران برای کمک به حل مسئله این مدارس خبر داد.

در این جلسه پس از بحث و گفت و گو پیرامون تعیین تکلیف موارد اختلافی، مقرر شد طرفین حداکثر تا پایان تیرماه سال جاری نسبت به انعقاد قرارداد اجاره‌نامه ساختمان‌های متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران با جلب نظر هیئت ۳ نفره کارشناسی رسمی دادگستری برای مدارس مورد نیاز در استان تهران اقدام کنند.

به‌منظور پیگیری برای تعیین تکلیف قطعی املاک حداکثر تا اول شهریورماه، قیمت ساختمان‌های مورد نیاز آموزش و پرورش بر اساس نظر هیئت ۳ نفره کارشناسان رسمی دادگستری مطابق با سازوکارهای قانونی و تهیه مقدمات برای تأمین اعتبار و پیش‌بینی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ و یا معرفی املاک، نسبت به خرید و تهاتر املاک اقدام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز