خبرگزاری کار ایران

استفاده از پهباد در محورهای تهران_قم_فارس شمال و جنوب

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۸۳۴

رییس‌ پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ما محدودیتی از استفاده از پهبادها نداریم چرا که تولید داخل است، گفت: در محورهای شمالی و پرتردد همچون محور تهران - قزوین- رشت و محورهای تهران - قم، فارس شمال و جنوب و کرمان شمال و جنوب از پهبادها استفاده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه رزمایش بزرگ گشت‌های نامحسوس پلیس راهور در جمع خبرنگاران، یکی از اهداف جدی پلیس راهور را برقراری انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات عنوان و اظهار داشت: برخورد با سرعت و سبقت غیرمجاز و حرکت‌های خطرناک و برخورد با رانندگانی که با تلفن همراه صحبت کرده و توجه کافی به جلو ندارند از جمله ماموریت اصلی گشت‌های نامحسوس پلیس است.

وی با اشاره به گشت های نامحسوس تصریح کرد: گشت‌های نامحسوس بیشتر در حریم ۳۰ کیلومتری شهرها که ۶۲ درصد تصادفات در آن به وقوع می‌پیوندد مستقر خواهند شد.

رییس  پلیس راهور ناجا افزود: استفاده از ظرفیت هوایی پهباد برای آنکه طول محور جاده‌ها را تا فاصله ۲۰۰ کیلومتری در مسیر رفت و برگشت رصد کرده و گزارش تصویری را به مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا ارسال کند از جمله مورد دیگری است که در دستور کار راهور ناجا قرار دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا درخصوص پهبادها اعلام کرد: ما محدودیتی از استفاده از پهبادها نداریم چرا که تولید داخل است؛ در محورهای شمالی و پرتردد همچون محور تهران - قزوین- رشت و محورهای تهران - قم، فارس شمال و جنوب و کرمان شمال و جنوب از پهبادها استفاده می‌کنیم.

وی با انتقاد از عملکرد بیمه مرکزی که حاضر است برای جبران خسارت‌های مالی و فوتی و جرحی پرداخت داشته باشد (مثلا حاضر است دیه ۱۷ هزار و ۱۳۸ نفر کشته تصادفات را بپردازد) اما برای تقویت سازمان‌های مرتبط پرداختی نداشته باشد به خودروسازان اشاره کرد و گفت: تا کی باید تولید پراید داشته باشیم چرا که تردد پراید در جاده‌ها ایمن نیست؛ در زمان‌هایی که در محورها بارندگی داریم ناامن‌ترین خودروها خودروهای سبک هستند که در اروپا نیز ترددشان در این زمان ممنوع است اما در ایران چنین محدودیتی وجود ندارد.  

سردار هادیانفر با اشاره به استقرار ۱۵۰ دستگاه خودرو در گشت نامحسوس پلیس تصریح کرد: این تعداد خودرو در ۱۰ استان هدف که بیشترین تصادفات را داشته‌اند بکارگیری خواهند شد.

این مقام ارشد راهور ناجا با تاکید بر این مطلب که پلیس راهور برخورد با حوادث خطرناک را به جد در دستور کار دارد در خصوص توقیف خودروهای پرخطر اعلام کرد به ماموران خود تاکید کردیم که اگر خودروهایی که حرکات مخاطره‌آمیز انجام می‌دهند توقیف به صورت ساعتی باشد؛ در صورتی که خودرو تک سرنشین بوده و راننده جوان باشد و در کارنامه راننده کارهای خطرناک ثبت شده باشد توقیف تا ۳ روز با نصب علائم هم می‌تواند انجام شود.

وی گفت: تاکید کردیم که برای برخورد با رانندگان پرخطر تبعیضی قائل نشوند و اگر خودروی مدل‌بالایی با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در حال حرکت بود حتما برخورد قضایی صورت گیرد.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: افرادی که گواهینامه پایه یک دارند تا یکسال مجاز نیستند در جاده‌ها تردد کنند و اگر تصادف و حادثه‌ای به وقوع بپیوندد شرایط آنها با رانندگان مجاز متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت در جاده‌ها ابلاغ شده و در محورهای پرخطر درصددیم که این کاهش سرعت اعمال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز