خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس راهور ناجا خبر داد:

راه‌اندازی پلیس‌راه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ / پوشش حداکثری محورهای اصلی و پایانه‌های مسافربری هدف اصلی ایجاد

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۶۵۴

رییس پلیس‌راهور ناجا از راه‌اندازی پلیس‌راه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار سید کمال هادیانفر در مراسم افتتاحیه پلیس راه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ که با حضور سردار رحیمی - فرمانده انتظامی تهران بزرگ، سردار حمیدی - رئیس پلیس راه راهور ناجا، سردار مهماندار - رئیس پلیس راهور پایتخت برگزار شد گفت: اظهار داشت: ۲۱۷ هزار کیلومتر طول جاده‌‌های کشور است که در این جاده ها بالغ ۳۲ میلیون وسیله نقلیه در حال ترددند که ۲۲ میلیون از این تعداد فقط خودرو هستند.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های موجود خیلی جوابگوی توسعه ناوگان شخصی و حمل و نقل عمومی نیست و داشتن پلیس راه تهران از دیرباز جزو مطالبات پلیس راه و فرماندهی تهران بزرگ بود افزود: بعد از پیشنهاد فرمانده نیروی انتظامی با تصویب ستاد کل نیروهای مسلح، پلیس راه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ افتتاح شد؛ ۱۰۶۰ کیلومتر مربع وسعتی است که برای حوزه استحفاظی پلیس راه فاتب درنظر گرفته شده است.

رییس پلیس راهور ناجا لزوم پوشش حداکثری محورهای اصلی و شهرک‌های اقماری و پایانه‌های مسافربری را از جمله اهداف تشکیل این پلیس راه عنوان و اعلام کرد: بیش از ۵ هزار اتوبوس از پایانه‌های تهران وارد محورهای مواصلاتی می‌شوند که یک سوم اتوبوس‌های کشور را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: تا قبل از این هیچ مدیریتی بر این اتوبوس‌ها در محدوده تهران بزرگ عملا وجود نداشت، تا جایی که اتوبوس به یکی از پلیس‌راه‌ها می‌رسید، اما هم‌اکنون با افتتاح پلیس راه تهران بزرگ، در حوزه مسافر و راه نظارت برقرار خواهد شد.

رییس پلیس راهور ناجا به موضوع آزادراه تهران - شمال اشاره کرد و گفت: ‌این پروژه در چهار فاز در حال اجراست؛ فاز اول، ۳۲ کیلومتر از بزرگراه همت تا شهرستانک است و به جاده چالوس ختم می‌شود؛ ‌این فاز ۹۵ درصد پیشرفت داشته است. فاز دوم، ۲۵ درصد پیشرفت داشته و در فاز سوم نیز هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است که در گزارشی که به رئیس‌جمهور دادیم اعلام کرده‌ایم، متأسفانه هنوز پیمانکار این فاز هنوز مشخص نشده است.

وی به افتتاح فاز چهار این آزادراه پرداخت و گفت: ‌خوشبخاته با افتتاح فاز چهارم کمترین تصادف و کشته ها را شاهد بودیم که این نشان می‌دهد ایجاد آزادراه می‌تواند گام مؤثری در کاهش تصادفات باشد.

رییس پلیس راهور ناجا به آمار کشته‌های تصادفات رانندگی اشاره و بیان داشت: از سال ۸۵ تا امروز تعداد کشته‌ها از ۲۷ هزار نفر به ۱۷ هزار نفر در سال رسیده است و تعداد مجروحین نیز به ۳۶۵ هزار نفر رسیده است؛ همچنان نیازمند عزم جدی همه دستگاه ها در این زمینه هستیم، اگرچه ۳۳ دستگاه در این حوزه نقش دارند. اما نقش عامل انسانی در تصادفات برجسته است، البته جاده و خودرو نیز نقش دارند.

وی با بیان اینکه ۶ درصد از فوت‌شدگان در زمان انتقال و ۴۳ درصد در بیمارستان جان می‌بازند، بحث اورژانس، درمان و انتقال را از مباحث جدی عنوان و خاطرنشان کرد: بحث خودروسازی و مرتفع کردن ۱۸۵۸ نقطه حادثه‌خیز نیز از جمله مواردی است که می‌تواند در کاهش کشته ها نقش داشته باشد؛ چرا که برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز می‌تواند ۵۰ درصد تصادفات را کاهش دهد.

سردار حسین رحیمی - فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز در این مراسم گفت: حدود یک‌ میلیون ورود و خروج داریم و در آخر هفته دو برابر این رقم تردد در پایتخت داریم.

وی تصریح کرد: پلیس راه فرماندهی انتظامی تهران با ۶ پاسگاه و یک قرارگاه مرکزی در بخش‌های شمالی، شمال شرق، جنوب و غرب تهران کار خود را آغاز خواهد کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به این که افزایش ایمنی عبور و مرور و ارائه خدمات مطلوب و گسترده ترافیکی و پیشگیری هر چه بیشتر از وقوع حوادث از برنامه‌های ما در پلیس راه تهران بزرگ است افزود: پلیس راه آزاد راه تهران قم، حسن آباد، لواسانات محور امام رضا(ع)، پلیس راه آزاد راه تهران شمال و پلیس راه کمربندی جنوبی تهران از امروز فعال خواهد شد.

وی گفت: بیش از ۱۰۰ کیلومتر مربع تحت پوشش پلیس راه تهران بزرگ خواهد بود و حدود ۷۳۵ هزار خودرو به صورت روزانه تحت پوشش فرماندهی پلیس راه تهران بزرگ قرار خواهد گرفت.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه روزانه ۲۲۰۰ تا ۵ هزار اتوبوس از پایانه‌های تهران در حال تردد هستند، برای پیشگیری از حوادث جاده‌ای کلنگ ایستگاه‌های پلیس راه چهارگانه را در تهران خواهیم زد خاطرنشان کرد: ما باید برای استفاده از این امکانات تدبیر و برنامه داشته باشیم، چرا که ۶۰ درصد کشته‌های ما در ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرها است.

سردار هادیانفر همچنین در بازدید از پلیس راهور تهران بزرگ بر ضرورت کاهش کشته‌های تصادفات رانندگی در پایتخت و توسعه بکارگیری تجهیزات کنترل الکترونیکی تخلفات رانندگی تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز