خبرگزاری کار ایران

مرتضی سلیمی مطرح کرد:

آخرین جزئیات زلزله ۵/۷ ریشتری در مسجد سلیمان

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۱۰۹

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر آخرین جزئیات زلزله ۵/۷ ریشتری مسجد سلیمان را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، مرتضی سلیمی با تشریح جزئیات زلزله امروز مسجد سلیمان به ارائه گزارشی از آن پرداخت و گفت: زلزله ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه و ۳۳ ثانیه در ۱۹ کیلومتری مسجد سلیمان با بزرگی ۵/۷ ریشتر و عمق ۱۷ کیلومتر رخ داد. نزدیک‌ترین شهرستان‌ها به کانون زلزله ۲۹ کیلومتری قلعه خواجه و ۳۷ کیلومتری ایذه بود. همچنین جمعیت ساکن در شعاع ۳۰ کیلومتری کانون زلزله حدود ۳۰ هزار خانوار است. در این زمین لرزه تا ساعت ۲۰، جمعه ۱۱۰ نفر مصدوم و یک نفر کشته شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: این زلزله در اکثر شهرستان های استان خوزستان احساس شد. بر اساس گزارش تیم های ارزیاب جمعیت هلال احمر که به مناطق متاثر از زلزله اعزام شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به آخرین آمار در شهرستان ایذه و دیگر شهرستان متاثر از زلزله گفت: در این شهرستان نیز ۱۰ نفر در اثر زلزله مجروح شدند که ۷ نفر آنها به صورت سرپایی درمان شدند و ۳ نفر دیگر در بیمارستان بستری شدند. همچنین در باغملک نیز ۳ نفر مصدوم شدند.

سلیمی درباره جزئیات تخریب زلزله نیز گفت: گزارش‌های تیم های ازریاب حاکی از ترک خوردی ۳۰ باب منزل در ایذه شد. در مسجد سلیمان نیز خسارات مالی و تخریب تعدادی منازل و ابنیه و خودرو گزارش شده است.

وی درباره اینکه آیا بیمارستان نفت مسجد سلیمان دچار آسیب شده یا خیر گفت: این بیمارستان دچار آسیب جزئی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره اینکه کدام مناطق بیشترین آسیب را از زلزله دیده‌اند، گفت: بیشترین آسیب‌ها در منطقه گلگیر و در بخش مرکزی آن شامل مناطق پزشکان، بی بیان، کلگه و پشت کوه شهرستان مسجد سلیمان گزارش شده است.

وی در مورد وضعیت زیرساخت های شهری نیز گفت: مسیر ارتباطی، آب و گاز شهرستان مسجد سلیمان آسیبی ندیده است و برق منطقه بی بیان مسجد سلیمان تا لحظه تنظیم این گزارش قطع است.

سلیمی در مورد اقدامات جمعیت هلال احمر در فاز پاسخگویی گفت: پس از زلزله، ۲۳ تیم ارزیاب در شهرستان های مسجد سلیمان، اندیکا، لالی، شوشتر، ایذه و هفتکل جهت ارزیابی اولیه سانحه اعزام شدند. همچنین در ادامه دو تیم پشتیبان نیز از شهرستان اندیکا و لالی به مسجد سلیمان اعزام شدند.

وی اضافه کرد: پس از بروز حادثه بلافاصله یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر نیز برای ارزیابی هوایی به مسجد سلیمان اعزام شد.

رئیس سازمان امداد و نجات در مورد وضعیت اسکان و تغذیه حادثه دیدگان در مناطق زلزله زده گفت: اسکان اضطراری در بیمارستان ۲۲ بهمن مسجد سلیمان صورت گرفت. همچنین اقلام زیستی و مواد غذایی مورد نیاز از مجتمع امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اهواز به شهرستان مسجد سلیمان ارسال شد.

وی در پایان گفت: ارزیابی مناطق آسیب دیده همچنان ادامه دارد. جمعیت هلال احمر استان خوزستان جهت اسکان اضطراری مردم در سالن های ورزشی، مدارس و مجموعه هایی که از قبل تعیین شده، آمادگی لازم را دارد. در صورت نیاز مردم می‌توانند امشب را در این اماکن اسکان داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز