خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی:

دانشگاه‌ها توسط گروه‌های فشار مورد تهاجم قرار گرفته‌اند/ به خاطر برخی تخلفات از دانشگاه به‌عنوان نماد تخلف و غربزدگی یاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۹۶۳

رییس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: مبحث سرمایه اجتماعی در جامعه ما خوب تعبیر نشده و شاید تصورمان از سرمایه اجتماعی محبوبیت باشد در حالی که این تصور غلط است. سرمایه اجتماعی به عنوان یک پدیده و یک عنصر مهم در حال کاهش است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در نشست روسای دانشگاه‌ها عنوان کرد: به نظر می‌رسد مسائل اصلی کشور ما در حوزه صنعت، بانکداری و ساختارهای اقتصادی متمرکز است در حالی که ما با مشکلات بسیار عمیق‌تر، شدیدتر و بُن افکن‌تری مواجه هستیم که یکی از آنها کاهش شدید سرمایه‌های اجتماعی است. مبحث سرمایه اجتماعی در جامعه ما خوب تعبیر نشده و شاید تصورمان از سرمایه اجتماعی  محبوبیت باشد در حالی که این تصور غلط است. سرمایه اجتماعی به عنوان یک پدیده و یک عنصر مهم در حال کاهش است.

وی درباره اهمیت گفتگو جهت حل مشکلات جامعه گفت: گفتگو یک نوع باور است که باید به تدریج شکل بگیرد و پس از آن دانشگاه‌ها به این امر بیش از پیش توجه کنند. در حال حاضر  دانشگاه‌ها مدام توسط گروه‌های فشار مورد تهاجم قرار گرفته‌اند. به خاطر تخلفات جزئی توسط دو سه نفر از دانشگاه به عنوان نماد تخلف و غربزدگی یاد می‌شود در حالی که دانشگاه نهاد عقلانیت است. 

سلیمی اضافه کرد: کار ما به عنوان رئیس دانشگاه  مقاومت در برابر گروه‌های فشار یا تامین امنیت دانشگاه شده است، آیا با این اوصاف دیگر برای ما توانی باقی می‌ماند که بتوانیم کارهای دیگری را انجام دهیم؟ از این جهت نشست امروز را مبارک می‌دانم زیرا این اجلاس کمک می‌کند دانشگاه از تهاجم خالی شود و بیشتر  تقویت شود. به نهادها قول می‌دهم که با تقویت دانشگاه می‌توانیم به جنگ‌های فراتر از مشکلات صنعت خودرو و غیره برویم. ما می‌توانیم به جنگ با آسیب‌های اجتماعی برویم. 

سلیمی ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه اجتماعی در اختیار وزارت کشور است، آیا آنها حاضر هستند بخشی از آن را برای حل آسیب‌های اجتماعی به کار ببرند؟ من فکر می‌کنم اگر واقعا به دانشگاه‌ها اعتماد شود و به عنوان نماد عقلانیت در جامعه محسوب شوند، امکان ورود به این مسائل را داریم.

وی اضافه کرد: آیا می‌شود روزی مسئولین دانشگاه برای حل مسایل سیاسی خود تنها با یک نهاد اصلی تکلیف خود را روشن کنند؟ آیا فقط دانشگاه‌ها هستند که باید ضریب تحمل خود را بالا ببرند؟ امیدوارم این همایش‌ها و نشست‌ها به ما کمک کند از زیر فشارها رها شویم و به هماهنگی و امکانات برسیم تا بتوانیم نقش‌هایی که مسئولین از ما خواسته‌اند را فراهم و اجرایی کنیم.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی در پایان اظهار داشت: گویا یک عقده تجمع یافته نسبت به دانشگاه‌ها در جامعه ما وجود دارد. اگر اعتماد بیشتری به دانشگاه‌ها شود مطمئن باشید که دانشگاه‌ها توان بیشتری برای حل مشکلات کشور دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز