خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی وزارت کشور:

اعتماد به دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی کاهش پیدا کرده است/ باید نسبت به رفتارهای خودمان تجدیدنظر کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۹۲۳

معاون سیاسی وزیر کشور در نشست روسای دانشگاه‌ها گفت: متاسفانه اعتماد مردم نسبت به نهادهای حاکمیتی در دستگاه‌های اجرایی و سایر دستگاه‌ها کاهش پیدا کرده است. ما باید با رفتارهای شفاف و اعتمادساز این اعتماد از دست رفته را برگردانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری سراسر کشور با موضوع هم اندیشی دانشگاه و دولت در شرایط تحریم با حضور  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری و معاونان وزارت علوم به میزبانی وزارت علوم و دانشگاه الزهرا برگزار شد.

جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور در نشست روسای دانشگاه‌ها با اشاره به رسالت دانشگاه‌ها در جامعه و عبور از تحریم ها گفت: رسالتی که دانشگاه‌ها دارند مشروع سازی مقاومت‌ها است. ما باید بتوانیم این مقاومت‌ها را در مقابل اقدام غیرقانونی ظالمانه برای مردم مشروع کنیم. 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی از روز گذشته گام دوم خود را برداشت که این اقدام دو محور اساسی دارد اول اینکه ما یک سال تحمل کنیم. نکته دوم این است که باید حقانیت جمهوری اسلامی اثبات شود. دانشگاه‌ها نیز باید در این زمینه فعالیت کنند زیرا در این زمینه نقش بسزایی دارند. 

عرف اضافه کرد: همه کسانی که در این سالن هستیم‌، این گزاره را قبول داریم که ایران زیر میز مذاکره نزد. با وجود همه حرفهای تند و تیز، همه تعهداتمان را انجام دادیم. ما باید بتوانیم این مقاومت را در مقابل این اقدام غیر قانونی و ظالمانه برای مردم تشریح کنیم. همه تبلیغات خارجی بر این است که بگویند مقصر ایران بوده است.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: ما باید استراتژی مقاومت را مشروع کنیم و تاب آوری مردم را در مقابل این فشارها افزایش دهیم. این تاب آوری چند بعد دارد که یک بعد آن ساختاری است یعنی نمی شود در زمان فشار اقتصادی که از آن به عنوان جنگ اقتصادی تعبیر شده، با ساز و کار شرایط عادی کار را پیش برد.  وقتی شرایط کشور بحرانی است باید با مدیریت بحران کار را وارد کار شد. نکته دیگر گفتمان است ما باید در عرصه گفتمان کار را پیش ببریم. به عنوان مثال وقتی می‌گوییم "انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست" این یک گفتمان ساده است اما تمام عموم را در نظر می‌گیرد. 

او ادامه داد: نکته سوم "رفتار" است به این صورت که ما باید بخشی از اقدامات و رفتارهایی که انجام می‌دهیم را مد نظر بگیریم. متاسفانه اعتماد مردم نسبت به نهادهای حاکمیتی در دستگاه‌های اجرایی و سایر دستگاه‌ها کاهش پیدا کرده است. ما باید با رفتارهای شفاف و اعتمادساز این اعتماد از دست رفته را برگردانیم و یک مقدار نسبت به رفتارهای خودمان تجدیدنظر کنیم تا مردم ما اعتماد کنند. لذا با این ابعاد که برشمردیم می‌توان تاب‌آوری را در جامعه افزایش داد.

معاون سیاسی وزیر کشور در پایان اظهار داشت: ما امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم. آنچه می‌توان از دانشگاه انتظار داشت مشارکت است. این مشارکت مُقَوِم پیشرفت ما است لذا باید دانشگاه‌ها را وارد این عرصه کنیم تا جامعه قوت پیدا کند. تنها نقطه حل و فصل مناقشات ما صندوق رای است.

عرف در ادامه افزود: فکر می‌کنم باید رو در رو باهم مذاکره کنیم، ما در حوزه سیاسی دولت در وزارت کشور دو وظیفه ذاتی (سیاست داخلی و امنیت داخلی) داریم ‌که در حوزه سیاست داخلی بعضا کمیسیون دانشجویی وارد عمل می‌شود. هر بار که دانشگاه‌ها خواستند، ما جلسات را برایشان برگزار و شرایط را فراهم کردیم‌. همچنین تمام مطالباتی که در حوزه سیاسی است را مورد بحث و بررسی قرار دادیم. در حال حاضر ما ۲۶۰حزب و تشکل ثبت شده داریم که ۱۱۰ مورد آن را انطباق دادیم.

رییس ستاد انتخابات وزارت کشور افزود: یکسری از مسائل ساختاری ما ربطی به تحریم‌ها ندارد، باید آن را از تحریم‌ها جدا کنیم و برای هر کدام از آنها راه مناست را بیابیم، از نظر من باید تعاملات در این زمینه بیشتر شود. ما باید به مسائل نه خیلی سفید و نه خیلی سیاه نگاه کنیم.

معاون سیاسی وزارت کشور در پایان اظهار داشت: من آمادگی کامل دارم در هر دانشگاه و در هر جمعی حضور و تعام داشته باشم. ناگفته نماند امسال بزرگترین سرمایه اجتماعی ما در سایه انتخابات محقق خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز