خبرگزاری کار ایران

تاکید بر اهمیت سیستم‌های پولی و بانکی در رشد اقتصادی کشور

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۸۵۸

رییس دانشگاه تهران بر اهمیت سیستم‌های پولی و بانکی در رشد اقتصادی کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ محمود نیلی احمدآبادی در نشست روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری سراسر کشور گفت: تولید نیازمند زیرساخت‌ها و شرایط متعدد است. اگر می‌خواهیم تولید یک امر پایدار در کشور باشد، باید محصولی برای ارائه داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این شرایط به نظرم در عین دانستن اینکه شرایط تحریم شرایط ویژه‌ای است باید به بحث نوآوری و کیفیت نیز توجه شود‌. اگر می‌خواهید از ظرفیت علمی کشور و دانشگاه استفاده کنید طبیعتاً صنعت متقاضی استفاده از علم روز است که در شرایط رقابتی موثر باشد. یکی از معضلاتی که در ارتباط با صنعت دانشگاه مطرح می‌شود بحث سیستم تولید است که البته تکنولوژی در آن نقش مهمی دارد تا زمانی که از تکنولوژی های قدیمی استفاده می‌شود نمی‌توان انتظار زیادی داشت اما در کنار آن سیاست‌های پولی بانکی نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

او افزود: ما بارها شاهد بودیم که با کاهش قیمت ارز  بسیاری از تولید کنندگان قطعات شان را در چین تولید کردند و این مسئله مربوط به ۴، ۵ سال پیش است زیرا در ایران هزینه تولید گران تر از تولید در چین می‌شد. الان هم برای تولید سیاست ویژه‌ای اتخاذ نشده است زیرا شرایط کنونی وضعیت ارز همچنان نگران کننده است، این همان چیزی است که تولید کننده را نگران می‌کند.

نیلی اشاره کرد: تقریبا همه چیز در کشور داریم اما تفاوت ما با دیگران در استفاده و بهره‌وری از ظرفیت‌هاست. دانشگاه‌ها از لحاظ نرم افزاری توسعه خوبی پیدا کردند یعنی مساله را خود حلاجی و حل می‌کنند. اما تبدیل یک نرم افزار به سخت افزار اصلا ماموریت دانشگاه نیست بلکه ماموریت صنعت است‌.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های یکی از موفق‌ترین نهادهای ملی در ارتباطات بین المللی هستند زیرا مهمترین سرمایه آنها اساتید و دانشجویان است که اصلا قابل قیمت‌گذاری نیست. نکته بعدی سرمایه‌گذاری گسترده‌ای است که در استارتاپ‌ها و پارک‌های علم و فناوری شده است. استارت‌آپ‌ها به خاطر چابک و کوچک بودن‌شان می‌توانند به راحتی شکل بگیرند، رشد پیدا کند و در عین حال به راحتی هم از بین بروند از این رو می‌توان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

رییس دانشگاه تهران در پایان گفت: بزرگترین مشکل کشور در حوزه رونق و پولی است، در واقع وضعیت بانک‌ها به عنوان یک مساله اصلی در نظام کشور اتخاذ شده است. ما کاملا آمادگی هماهنگی و همکاری را داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز