خبرگزاری کار ایران

۵ هکتار از مراتع و مزارع سیروان طعمه حریق شد

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۳۴۴

فرمانده انتظامی شهرستان سیروان از آتش‌سوزی ۵ هکتار از مراتع و مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ رضا خورانی با اعلام این خبر اظهار داشت: ساعتی گذشته طی تماس های مردمی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره آتش سوزی در مراتع و مزارع کشاورزی شهرستان سیروان، بلافاصله ماموران انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه گزارش ماموران انتظامی حاکی از آن است که مقدار تقریبی ۲ هکتار از مراتع و ۳هکتار از مزارع گندم روستای شاه قلندر در آتش  سوخت افزود: با حضور  به موقع عوامل انتظامی، منابع طبیعی ،آتش نشانی و کمک های مردمی ،این  آتش سوزی در کمترین زمان ممکن و بدون خسارت جانی مهار شد و تحقیقات پلیس در خصوص علل آتش سوزی ادامه دارد.

خورانی خاطرنشان کرد: کشاورزان عزیز دقت داشته باشند که آتش زدن پسماند اراضی کشاورزی هرچند موجب ایراد خسارت نشود، برابر قانون جرم است و قانونگذار برای آن مجازات تعیین کرده است.

این مقام انتظامی افزود: سوزاندن زمین کشاورزی علاوه بر اینکه باعث تخریب شدید مواد مغذی در سطح خاک شده، موجب افت کیفیت محصولات زمین در سال‌های آینده می‌شود.

خورانی یادآور شد: به‌ موجب ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند، جریمه آتش زدن زمین‌های کشاورزی ۱۰ میلیون تومان است البته در حالی که به مراتع و اراضی دیگران خسارت وارد نکند که در آن صورت قطعاً مجازات سنگین تر و اگر با انگیزه توام باشد مجازات کیفری نیز به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز