خبرگزاری کار ایران

پیام وزیر کشور به مناسبت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۴۴۳

وزیر کشور به مناسبت 14 تیرروز شهرداری و دهیاری با صدور پیامی گفت: از شهرداران و دهیاران خدوم و عزیز نیز انتظار می‌رود با تلاش مجاهدانه و موثر و با ارتقای دانش و بینش خود به ویژه در حوزه کارآفرینی و فن‌آفرینی و خلق ثروت از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های محلی- ملی، برای تحقق توسعه، عمران و آبادانی بیش از پیش شهرها و روستاها گامهای اساسی بردارند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، متن پیام عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر به مناسبت چهاردهم تیرماه روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بدین شرح است:

" چهاردهم تیرماه مصادف با سالگرد تصویب "قانون تأسیس دهیاری‌های خودکفا در روستاهای کشور" در تقویم رسمی کشور با عنوان روز شهرداری و دهیاری نامگذاری شده‌است. شکل‌گیری و استقرار شوراهای اسلامی شهر و روستا با رای مستقیم مردم و در پی آن انتخاب شهردار و دهیار از سوی شوراهای موصوف به عنوان مدیران اجرایی سکونتگاه‌های شهری و روستایی بدون تردید یکی از بزرگترین افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای تجلی اراده مردم در اداره امور، تحقق مردم‌سالاری، کوچک‌سازی دولت، تقویت نهاهای محلی و مدنی و نقطه عطفی در پیوند حاکمیت با مردم محسوب می شود.

خدمات متنوع و ارزنده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که آحاد مردم شریف در اقصی نقاط کشور از آن برخوردار هستند و در ابعاد وسیع و معتنابهی چون؛ حفظ محیط زیست، بهداشت و سلامت، مدیریت بحران، بهبود سیما و منظر، ارتقا و سامان‌بخشی وضعیت کالبدی- فیزیکی سکونتگاه‌ها، مدیریت پسماند، مدیریت ایمنی و آتش‌نشانی، مسائل و برنامه‌های فرهنگی- اجتماعی و... نمود پیدا می‌کند، نقش موثر و ارزنده ای در آسایش، امنیت، سلامت روانی و اجتماعی، نهادینه سازی فرهنگ مشارکت و رضایتمندی مردم و دستیابی به شاخصه‌های یک سکونتگاه سالم، زیبا، توسعه یافته و پویا ایفا می‌کند.

تاسیس 1290 شهرداری و 37 هزار و 59 دهیاری در سطح کشور، فرصت مغتنم و ارزشمندی برای ارتقای سرمایه اجتماعی، امیدبخشی، برنامه محوری و از همه مهم‌تر افزایش نشاط اجتماعی است که بدون شک بالندگی و شکوفایی آنها، نیازمند سیاست‌گذاری‌ها، برنامه ریزی های اصولی، حمایت‌های مادی و معنوی دولت و اقدامات خلاقانه برای پیشرفت همه‌جانبه مناطق کمتر توسعه یافته شهری و روستاهای کشور است. این حمایت در سالیان اخیر در پرتو توجه دولت تدبیر و امید به شهرها و روستاها در قالب تهیه و تدوین برنامه‌های مناسب و همچنین تخصیص اعتبارات و امکانات، معنایی ملموس یافته است و دولت و وزارت کشور مصمم به استمرار آن با قوت بیشتری می باشند. البته از شهرداران و دهیاران خدوم و عزیز نیز انتظار می‌رود با تلاش مجاهدانه و موثر و با ارتقای دانش و بینش خود به ویژه در حوزه کارآفرینی و فن‌آفرینی و خلق ثروت از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های محلی- ملی، برای تحقق توسعه، عمران و آبادانی بیش از پیش شهرها و روستاها گامهای اساسی بردارند.

در پایان، با تبریک این روز مهم به کلیه دست‌اندرکاران حوزه مدیریت شهری و روستایی در سطوح ملی و محلی به‌ویژه شهرداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای سراسر کشور، از خداوند بزرگ برای تمامی عزیزانی که دغدغه خدمت و توسعه و پیشرفت ایران اسلامی‌ را دارند،‌ آرزوی سعادت،‌ سربلندی و توفیق روزافزون دارم. امید آن‌که در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و همچنین سیاست‌ها و برنامه‌های اثرگذار دولت تدبیر و امید، شاهد پیشرفت‌های چشمگیر و درخور توجه بیشتری در جهت پیشرفت و توسعه همه‌جانبه کشور باشیم. ان شاءالله"

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز