خبرگزاری کار ایران

کرمانچی تاکید کرد:

لزوم گسترش خدمات در تمام گروه‌های مبتلا به بیماری اعتیاد

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۹۱۸

معاون مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: باید خدمات خود را در سطح تمام گروه‌های مبتلا به بیماری اعتیاد گسترش دهیم.

به گزارش ایلنا،‌ جمشید کرمانچی، معاون مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت در در سومین نشست از مجموعه نشست‌های موضوعی نظام سلامت انجمن پزشکان عمومی ایران با عنوان نشست هم‌اندیشی ارتقاء کیفیت مراکز سرپایی درمان سوءمصرف مواد مخدر با اشاره به اینکه هر درمان و بسته خدمتی که تدوین می‌شود باید در دسترس تمام افراد بویژه افراد نیازمند قرار گیرد، گفت: محافظت مالی از بیمار در مراکز ارائه خدمت از اولویت‌های جدی ما است.

وی با بیان اینکه ارتقا کیفی درمان و به‌روزرسانی خدمات نیاز به توجه ویژه دارد، گفت: امروزه دیگر نمی‌توان با روش‌های قدیمی مباحث حوزه سلامت را پیش برد و باید پاسخگوی نیازهای جدید جامعه باشیم.

او خاطرنشان کرد: مانند گذشته تنها یک گروه خاص درگیر اعتیاد نمی‌شوند، از همین رو باید خدمات خود را در سطح تمام گروه‌های مبتلا به بیماری اعتیاد گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه توزیع دارو در کشور اصلا کار ساده‌ای نیست به‌خصوص پس از وضع تحریم‌ها بر پیچیدگی این امر افزوده شده است، گفت: در راستای نظارت بر توزیع صحیح دارو برخی مشکلات وجود دارد که باید مرتفع شوند. در همین زمینه نظارت بر توزیع دارو با الصاق کدهای یونیک برای هر نوع دارو می‌تواند شروع خوبی باشد.

به گفته وی در حال حاضر نشت برخی داروها بویژه داروهای درمان و ترک اعتیاد در کشور وجود دارد که با عملی شدن این طرح و الصاق کد یونیک می‌توان جلوی آن را گرفت و نظارت بیشتری براین زمینه داشت.

او به چگونگی نظارت بر کمپ‌های ترک اعتیاد اشاره کرد و گفت: نظارت‌ها باید قانونمند  باشد. در همین زمینه اقدام به تدوین چک لیست‌های جدید برای گروه‌های نظارتی خود و همچنین ارتقای آموزش این گروه‌های نظارتی کرده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز