خبرگزاری کار ایران

دستگیری زورگیران مسافرکش در پایتخت

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۸۵۴

جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان زورگیر با ۲۰ فقره سرقت خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کارآگاه "داود فرد" در توضیح این خبر، گفت: در اواسط خردادماه سال جاری پرونده ای مبنی بر شناسایی متهمان پرونده، به پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت ارجاع شد که شاکی نسبت به زورگیری ۲ سرنشین و راننده یک دستگاه خودروی سواری اعلام شکایت کرده بود.

جانشین پلیس آگاهی پایتخت عنوان کرد: شاکی که مردی ۳۰ ساله بود پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت به کارآگاهان، گفت: در خیابان شریعتی تقاطع خیابان یخچال، برای رفتن به مقصد شریعتی پل سیدخندان سوار یک دستگاه خودروی سواری پراید سفید رنگ شدم. پس از طی مسافتی سرنشینان خودرو که یکی شان در صندلی جلو نشسته بود با سلاح سردی که همراه شان بود به طرف من حمله ور شدند و به زور و تهدید، گوشی موبایل و کیف پولم را که حاوی یک عدد کارت عابر بانک و مبلغ ۳۶۰ هزار تومان بود، سرقت و سپس در محل خلوتی من را پیاده و با سرعت بالایی از محل گریختند.

وی در خصوص شناسایی متهمان توضیح داد: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی برای تحقیقات تخصصی به محل وقوع سرقت مراجعه کردند و در تحقیقات میدانی موفق شدند مشخصات خودروی سارقان را به شماره ۶** ص *۴ ایران * ۳ شناسایی کنند.

سرهنگ فرد با بیان اینکه مالک خودرو در تحقیقات پلیسی شناسایی شد، گفت: با شناسایی مالک خودرو ، اولین متهم پرونده به پایگاه چهارم احضار که در بازجوئی های اولیه، اظهار کرد: از ماجرای سرقت هیچ گونه اطلاعاتی ندارم و خودروام را به یکی از دوستانم به صورت قولنامه ای فروخته ام.

وی ابراز داشت: تحقیقات پلیسی وارد مرحله دیگری شد و کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه متهمان اصلی پرونده را در شرق پایتخت شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی هر سه متهم در اوایل تیرماه در عملیات های هم زمان و هماهنگ دستگیر کنند.

جانشین پلیس آگاهی پایتخت افزود: از مخفیگاه متهمان علاوه بر کشف سلاح سردی که با آن مرتکب زورگیری می شدند، تعدادی اموال مسروقه نیز کشف شد.

سرهنگ فرد با بیان اینکه متهمان پس از انتقال به پایگاه چهارم به ۲۰ فقره سرقت با همکاری یکدیگر به همین شیوه اعتراف کردند، گفت: متهمان سرقت ها را مناطق شمال شرق و شرق در محدوده های تهران پارس، سید خندان، پاسداران و نارمک مرتکب می شدند.

وی افزود: همچنین متهمان اعتراف کردند که اموال مسروقه را به مالخری در محدوده مرکز تهران فروخته اند و پول حاصله از فروش اموال مسروقه را صرف تامین هزینه خرید مواد مخدر کرده اند.

جانشین پلیس آگاهی با اعلام دستگیری مالخر اموال مسروقه، گفت: با توجه به اعتراف صریح هر ۴ متهم به بزه انتسابی و شناسایی تعدادی از مال باختگان، متهمان با صدور قرار قانونی برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت قرار دارند.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: از شهروندانی که بدین شیوه از آنان سرقت شده است برای تشکیل پرونده می توانند به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ به نشانی : خیابان شریعتی -خیابان خواجه عبدالله انصاری- خیابان ابوذر غفاری مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز