خبرگزاری کار ایران

تهدید دختر نوجوان به انتشار تصاویر خصوصی در اینستاگرام

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۷۶۱

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده با موضوع تهدید اینترنتی با انتشار تصاویر خصوصی دختر نوجوان خبر داد و گفت: متهم با سوء استفاده از اعتماد و دوستی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، اهداف مجرمانه خود را عملی می کرد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ تورج کاظمی در تشریح این خبر بیان داشت: چندی پیش مردی پای در پلیس فتا تهران بزرگ گذاشت و با طرح شکایتی عنوان داشت که مدتی پیش بنا بر اصرار دختر نوجوان ام، یک عدد تلفن همراه هوشمند برایش خریدم.

این پدر نگران در حالیکه نمی دانست چطور شکایت خود را به پلیس توضیح دهد در ادامه با حالتی شرمگین توضیح داد: چند روز پیش متوجه شدم دخترم بصورت پنهانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با مردی ناشناس ارتباط گرفته و در مدت کوتاهی این فرد ناشناس توانسته است اعتماد دخترم را جلب کند.

وی در ادامه گفت: دخترم نیز از روی بچگی و خامی خود، تعدادی عکس خصوصی از خودش گرفته و برای متهم که دائم به او ابراز علاقه می کرد فرستاده است، از پلیس تقاضا دارم به هر شکلی شده نگذارند آبروی دخترم در بین دوستان و آشنایان برود.

با انجام تحقیقات اولیه مشخص شد متهم با بدست آوردن عکس های خصوصی دختر نوجوان، شروع به درخواست های نامتعارف و غیر اخلاقی و فیلم نامناسب از دختر شاکی کرده است و از آنجایی که دختر شاکی مقاومت کرده بود، متهم با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی دختر نوجوان، او را مجبور به فرستادن فیلم های خصوصی اش کرده بود.

متهم حتی از دختر نوجوان درخواست کرده بود تا به منزلش برود و با هم برنامه هایی نامناسب داشته باشند و این کار باعث افسردگی و گوشه گیری دختر نوجوان در خانه شده بود و درواقع همین گوشه گیری های دختر نوجوان، پدرش را که به شدت نگران حال او بود متوجه موضوع کرد.

به دلیل حساسیت موضوع، کارشناسان زبده پلیس فتا به صورت ویژه اقدام به بررسی پرونده و شناسایی متهم کردند که با اقدامات فنی و شگرد‌های پلیسی، متهم فردی 29 ساله مورد شناسایی قرار گرفت و طی هماهنگی با دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای، در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا دلالت داده شد.

متهم پس از دستگیری همچنان منکر اقدامات مجرمانه خود در اینستاگرام بود تا اینکه در مواجهه با دلایل و مدارک موجود در پرونده عنوان داشت: خودم را در لیست افراد متمایل به دوستی به پیج های مختلف معرفی کردم که با ارتباط گیری در فضای گفتگو، توانستم اعتماد این دختر نوجوان را جلب کنم و با صحبت های زیبا و متفاوتی، موفق شدم تعدادی عکس شخصی از او دریافت کنم و در ادامه دوستی مان، از او خواستم تا به منزلم بیاید اما وقتی با مخالفت او مواجه شدم اقدام به تهدید انتشار تصاویر خصوصی اش کردم.

سرهنگ کاظمی در پایان توصیه کرد: گسترش ارتباطات مجازی و دوستی های عاشقانه می تواند آسیب هایی هم به دنبال داشته باشد، در چنین روابطی باید با درایت و زیرکی تمام پیش بروید تا مشکلات بعدی دامن گیر شما و زندگی تان نشود و این را هم در نظر داشته باشید که نحوه مدیریت و مقابله با آسیب های چنین روابطی نیز مهم و حائز اهمیت است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در پایان عنوان داشت: لازم است بدانیم به موجب انتشار تصاویر خود، باعث ایجاد مزاحمت و دردسر برایمان می گردد و این موضوع می تواند طبعات ناخوشایند و ناراحت کننده ای نیز در بر داشته باشد و صدمات حاصله از این اتفاقات به شکستی عمیق در زندگی مان منجر شود؛ درنتیجه برای پیشگیری از این دست حوادث، بایسته های رفتاری در فضای مجازی را بیاموزیم و همیشه والدین خود را همراه امین و دلسوز واقعی خودمان بدانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز