خبرگزاری کار ایران

حناچی:

مجوز برگزاری انتخابات شورایاری‌ها از دولت گرفته شد

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۷۰۶

شهردار تهران از توافق برای پرداخت بخشی از بدهی های پیمانکاران از محل اموال بلوکه شده شهرداری خبر داد.

به گزارش ایلنا، پیروز حناچی در دوازدهمین جلسه شورای معاونان که عصر روز گذشته در ساختمان اصلی شهرداری تهران برگزار شد، با اشاره به ارائه گزارش برنامه سوم توسعه شهر تهران گفت: گزارش مذکور، گزارش خوبی است و لازم است همه مدیران روی آن اتفاق نظر داشته باشند، این برنامه باید معطوف به اصلی ترین چالش‌های مدیریت شهری یعنی حجم بالای نیروی انسانی و وضعیت مالی باشد.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری شهرداری تهران با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ساخت قطار درون شهری پرداخت و ادامه داد: برخی از شرکت‌های تحت پوشش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به صورت پراکنده تمامی قطعات واگن‌های مترو را تولید می‌کنند؛ برهمین اساس قرار شد طبق این تفاهم نامه درفاصله ۱۸ تا ۲۴ ماه یک واگن توسط شرکت‌های تحت پوشش این معاونت ساخته شود و در اختیار شهرداری تهران قرار بگیرد.

شهردار تهران همچنین به برگزاری انتخابات شورایاری‌ها اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مجوز برگزاری انتخابات شورایاری‌ها از دولت گرفته شد؛ وزارت کشور عقیده داشت در ابتدا باید دولت مجوز برگزاری انتخابات را صادر کند تا همکاری‌های لازم از سوی وزارتخانه صورت بگیرد. در نهایت نیز دولت مجوز را صادر کرد که این امر جای تقدیر دارد.

حناچی در ادامه به خلاء مدیریت در بهره برداری از فضاهای عمومی به عنوان یکی از چالش‌های مدیریت شهری پرداخت و یادآور شد: به نظر می‌رسد هم اکنون در نحوه بهره برداری از فضاهای عظیمی مانند اراضی عباس آباد، بوستان چیتگر و … نیاز به مدیریت متمرکز داریم. در بسیاری از این موارد مدیریت محلی وجود دارد، اما نیاز به تشکیلاتی داریم که از تجهیزات و امکانات لازم به بهترین شکل استفاده کند. این موضوع باید در برنامه سوم توسعه شهر تهران لحاظ شود.

وی با تاکید بر لزوم احصاء و ارزش گذاری فضاهای عمومی و دارایی‌های شهر تهران گفت: احصاء و ارزش گذاری دارایی‌های ثابت پایتخت موضوع بسیار مهمی است؛ شاید در برخی نقاط نتوانیم به صورت دقیق این ارزش گذاری را انجام دهیم چراکه قیمت برخی از این فضاها مرتب تغییر می‌کند، اما خوب است مجموعه‌های ورزشی و ساختمان‌های اداری و یا فضاهای سبز را از نظر ارزش و قیمت، احصا کنیم.

حناچی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توافق شهرداری تهران با قرارگاه خاتم الانبیا تصریح کرد: قرار است از محل دارایی‌های بلوکه شده شهرداری تهران، بخشی از بدهی‌های مدیریت شهری به قرارگاه را پرداخت کنیم. همزمان برخی از پروژه‌ها را اولویت بندی کنیم تا قرارگاه بر اساس اولویت آنها را اجرایی کند.

شهردار تهران همچنین به برخی از پروژه‌های عمرانی پرداخت و گفت: در برخی از پروژه‌های عمرانی تکلیف ما روشن است و می‌توانیم آنها را مشمول ماده ۴۸ کنیم؛ پارکینگ فرهنگ در تپه‌های عباس آباد که از ابتدا حضور سرمایه گذار بخش خصوصی در آن دیده شده بود، از جمله آن هاست.

حناچی ادامه داد: عدم اجرای پروژه‌هایی از این دست دردسرساز شده است؛ به طور مثال، هم اکنون به دلیل نبود پارکینگ، اگر برنامه‌ای در باغ کتاب اجرا شود تمام مسیرها به سوی آن قفل می‌شود. درمورد پارکینگ مهران نیز با توجه به اینکه یکی از نهادها انگیزه مشارکت دارد، می‌توانیم آن نهاد را وارد پروژه کنیم تا زودتر به نتیجه برسیم.

وی با بیان اینکه نسل جدیدی از پروژه‌های عمرانی را تعریف می‌کنیم، تصریح کرد: این پروژه‌ها از جنس پروژه‌های گذشته نیست چراکه در وهله اول برای بخش خصوصی جاذبه به ویژه جاذبه گردشگری دارد و در مرحله دوم در توسعه قلمرو عمومی تاثیرگذاراند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مراسم افتتاح میدانگاه هفت تیر، وعده اجرای پروژه میدان امام خمینی (ره) را دادیم؛ قرار است بخش عمده ای از این میدان به پیاده راه اختصاص یابد و این آغاز تغییر رویکردی است که بر آن تاکید می‌کنیم. مدیریت شهری باید بر تغییر نسل این پروژه‌ها متمرکز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز