خبرگزاری کار ایران

کمک ۲۷ میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری تهران

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۳۴۹

مدیرکل کمیته امداد استان تهران از کمک ۲۷ میلیارد و ۴۰ میلیون تومانی مردم به مراکز نیکوکاری خبر داد و گفت: مبلغ ذکر شده در بهار ۹۸ برای امور نیازمندان دریافت شده است.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا شیران با بیان اینکه مراکز نیکوکاری با هدف نهادینه سازی فرهنگ احسان و نیکوکاری ایجاد شده‌اند، افزود: این مراکز توسط مردم اداره می‌شوند و به صورت محله محور با شناسایی خیران و نیازمندان هر محله از طریق خیران به نیازمندان کمک رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۰۶ مرکز نیکوکاری در استان تهران مجوز فعالیت دارند، بیان کرد: این مراکز با محوریت مساجد در محله‌ها فرهنگ نوع دوستی را گسترش می‌دهند.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: مردم نیک اندیش استان در سه ماه نخست امسال ۲۷ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان به صورت نقدی، غیر نقدی و تخفیفات برای امور نیازمندان به مراکز نیکوکاری کمک کرده‌اند که ۱۳ هزار و ۴۶۱ نیازمند از این کمک بهره مند شدند.

شیران افزود: مراکز نیکوکاری در زمینه‌های مختلف بهداشتی، درمانی، رفاهی، آموزشی، تجهیزاتی، کمک هزینه خرید جهیزیه و مالی به نیازمندان خدمات ارائه می‌دهند.

وی تاکید کرد: در مراکز نیکوکاری اطلاعات نیازمندان و نیکوکاران محرمانه هستند و کمک‌های جمع‌آوری شده در این مراکز با حفظ عزت نفس و کرامت نیازمندان بدون بروکراسی اداری بین آن‌ها توزیع می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه هم اکنون چهار مرکز نیکوکاری با مدیریت بانوان در استان تهران فعالیت دارند، گفت: چهار مرکز نیکوکاری روستایی نیز در شهرستان‌های فیروزکوه، شهرقدس و دو مرکز در پاکدشت مشغول ارائه خدمت به نیازمندان هستند.

شیران افزایش توازن اجتماعی و پیوند توانمندی‌های مردم با نیازمندی‌های محرومان را از کارکردهای مراکز نیکوکاری کمیته امداد برشمرد و عنوان کرد: توسعه فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری، شناسایی ظرفیت‌های محله‌ها، شناسایی نیازمندان واقعی محله‌ها، شناسایی خیران، ارتقا اعتماد نیکوکاران و پایداری مشارکت آنها و پیوند توانمندی‌های مردم با نیازهای محرومان از جمله اهداف و کارکردهای راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در استان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز