خبرگزاری کار ایران

شرکت ۴ میلیون دانش‌آموز در ۳۰ هزار پایگاه اوقات فراغت

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۳۰۵

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش ‌و پرورش از جذب حدود ۴ میلیون دانش‌آموز در ۳۰ هزار پایگاه اوقات فراغت در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا کاظمی در مراسم افتتاحیه اوقات فراغت دانش آموزان در استان خراسان رضوی، ناحیه 6 مشهد در دبیرستان دخترانه فاتح اظهارکرد: برنامه‌هایی که در مدرسه برگزار می‌شود و تمام برنامه‌هایی که با رویکرد مدرسه محوری است با سند تحول بنیادین انطباق بیشتری دارد لذا ارزشمندتر است.

وی ادامه داد: در کل کشور برنامه‌های افتتاحیه اوقات فراغت برگزار و برنامه نمادین کشوری آن در استان گلستان و شهر آق‌قلا برگزار می‌شود.

کاظمی گفت: در کل کشور حدود 30 هزار پایگاه در ۳۵رشته محوری و با صدها برنامه فرعی پیش‌بینی‌شده است و در این 30 هزار پایگاه حدود 4 میلیون دانش‌آموز را توانسته‌ایم جذب کنیم، ضمن اینکه بیشترین مراجعه و حجم آماری دانش آموزان درزمینه پایگاه‌های اوقات فراغت به آموزش‌وپرورش اختصاص‌یافته است و دلیل آن اعتماد جامعه به نهاد تعلیم و تربیت است، این در حالی است که هیچ اعتباری در آموزش‌وپرورش برای این برنامه اختصاص داده نشده است.

وی طراحی برنامه جامع اوقات فراقت را یک ضرورت دانست و گفت: باید برنامه‌ای جامع مانند برنامه هدایت تحصیلی طراحی شود برای اینکه دانش‌آموز در دوران ابتدایی برنامه‌های اصلی اوقات فراغت خود را تا پایان تحصیل بر اساس استعدادهای درونی‌اش انتخاب کند.

وی بابیان اینکه اثر برنامه‌های اوقات فراغت اگر از برنامه‌های رسمی بیشتر نباشد کمتر نیست افزود: دانش‌آموز در برنامه‌های گروهی و اوقات فراغت چون منطبق بر فطرت و علاقه‌مندی او است مهارت‌های متعددی یاد می‌گیرد و این سلامت اجتماعی او را تضمین می‌کند.

کاظمی گفت: فرهنگ‌سازی و متوجه کردن اولیا نسبت به اهمیت این برنامه‌های مهم یک ضرورت است و اگر خانواده‌ها به اهمیت آن پی ببرند حساسیت بیشتری نسبت به برنامه اصلی خواهند داشت.

وی رویکرد برنامه‌های اوقات فراغت را مهارت‌آموزی عنوان کرد و گفت: امروز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کشور مهارت‌آموزی است که پرسش مهر ریاست جمهوری نیز بر این اساس مطرح‌شده است‌.

در پایان این مراسم علیرضا کاظمی و سایر مسئولان از غرفه‌های دست‌ساخته‌ها و توانمندی‌های دانش آموزان شرکت‌کننده در طرح اوقات فراغت سال گذشته این ناحیه بازدید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز