خبرگزاری کار ایران

مقام مسئول سازمان غذا و دارو:

فروش شیرخشک‌های خاص در داروخانه‌ها مشروط به رعایت فرآیند ثبت اطلاعات است

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۱۹۱

مدیرکل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: فروش شیرخشک های خاص در داروخانه‌ها مشروط به رعایت فرآیند ثبت اطلاعات مطابق تجویز پزشک امکان‌پذیر است.

به گزارش ایلنا، مهناز خانوی با اشاره به استراتژیک بودن فرآورده‌ها و بخشنامه هیات‌ وزیران مبنی بر نظارت بر زنجیره تامین و ثبت اطلاعات مصرف‌کنندگان شیرخشک های ویژه، عنوان کرد: مراتب نظارت بر زنجیره تامین از توزیع‌کننده تا مصرف‌کننده در تاریخ اواخر شهریور سال گذشته به‌تمامی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور ابلاغ شد.

وی افزود: همچنین سازمان غذا و دارو به‌ منظور کنترل جریان اطلاعات موجود در زنجیره تامین شیرخشک های ویژه، دسترسی‌های ویژه در سامانه متمرکز HIX به معاونت‌ها، محدودیت توزیع داروخانه‌ای رفع و خرید و فروش فرآورده‌ها برای تمامی داروخانه‌ها را به رعایت فرآیند ثبت اطلاعات و مطابق تجویز پزشک مشروط کرده و به‌ تمامی شرکت‌های توزیع‌کننده مربوط اعلام کرد.

خانوی بابیان اینکه شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه در داروخانه‌ها و مراکز توزیع به میزان کافی وجود دارد، گفت: برنامه‌های تامین این فرآورده‌ها مطابق روال گذشته در حال انجام بوده و درزمینه قاچاق و دلالان ناصرخسرو تاکنون گزارشی به سازمان منعکس نشده است.

به گفته وی، به ‌منظور اطمینان از صحت عملکرد نظارتی معاونت‌های غذا و دارو، مکاتبات لازم برای بررسی مجدد و نظارت بر بازار انجام‌شده است، هموطنان نیز در صورتی که گزارشی از قاچاق این فرآورده ها دارند، مراتب را به معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی  گزارش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز