خبرگزاری کار ایران

فوت حدود ۱۴ هزار نفر در تهران طی سه ماهه نخست امسال

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۸۴۱

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) گفت: در سه ماهه اول سال جاری ۱۳ هزار و ۸۸۴ نفر در تهران فوت کردند.

به گزارش ایلنا، سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با اشاره به آمار ۳ ماهه ابتدایی سال ۹۸ اظهار کرد: از ابتدای امسال ۱۳ هزار و ۸۸۴ نفر در پایتخت فوت کردند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۲۷ نفر نوزاد بودند، اضافه کرد: ۷ هزار و ۹۹۴ نفر از فوت شدگان را آقایان و ۵ هزار و ۶۶۳ نفر را خانم‌ها به خود اختصاص داده اند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با بیان اینکه رده سنی ۵ تا ۹ سال کم‌ترین میزان فوت شدگان را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در مجموع از ابتدای امسال ۸۲ نفر در این رده سنی جان خود را از دست داده اند که شامل ۴۳ فرد مذکر، ۳۲ فرد مونث و ۷ نوزاد می‌شود.

خال با اشاره به اینکه بیشترین فوت شدگان در رده سنی ۶۵ سال به بالا قرار داشتند، اضافه کرد: در مجموع در این رده سنی ۸ هزار و ۴۰۳ نفر جان خود را از دست داده اند که ۴ هزار و ۵۰۱ نفر از آن‌ها را افراد مذکر و ۳ هزار و ۹۰۲ نفر را افراد مونث به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال در مجموع ۹ هزار و ۳۴۰ نفر در بهشت زهرا (س) دفن شده اند، گفت: از این تعداد ۱۸۶ نفر را نوزادان، ۳ هزار و ۸۹۵ نفر را زنان و ۵ هزار و ۲۵۹ نفر را مردان به خود اختصاص داده اند.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) با بیان اینکه همچنین ۴ هزار و ۵۴۴ نفر در ۳ ماه ابتدایی سال ۹۸ خارج از بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شده اند، تصریح کرد: از این تعداد ۴۱ نفر را نوزادان، ۲ هزار و ۷۳۵ نفر را افراد مذکر و هزار و ۷۶۸ را افراد مونث به خود اختصاص داده اند.

خال با اشاره به کمترین و بیشترین علت فوت در مدت یاد شده عنوان کرد: بیماری سل دستگاه تنفسی با یک مورد فوتی (مونث) کمترین میزان علت فوت را به خود اختصاص داده است، در عین حال هزار و ۳۴۳ نفر به علت نارسایی تنفسی (بیشترین میزان فوتی ها) به تفکیک ۵۵۸ نفر خانم، ۷۶۸ نفر آقا و ۱۷ نوزاد جان خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه کمترین تعداد متوفیات در منطقه ۲۱ اعلام شده است، گفت: در این منطقه تعداد فوتی‌ها در مجموع ۸۷ نفر به تفکیک ۵۱ نفر مذکر و ۳۶ نفر مونث بوده است.

به گفته مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) همچنین منطقه ۴ با ۹۲۹ مورد فوتی به تفکیک ۵۴۵ نفر آقا، ۳۷۹ نفر خانم و ۵ نفر نوزاد بیشترین تعداد فوتی را به خود اختصاص داده است.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) به کمترین و بیشترین علت فوت طی سه ماه یاد شده اشاره کرد و گفت: رماتیسم قلبی مزمن با یک مورد فوتی (مذکر) کمترین میزان علت فوت را به خود اختصاص داده است، در عین حال هزار و ۲۸۳ نفر به علت سکته قلبی (بیشترین میزان فوتی ها) فوت کردند که به تفکیک شامل ۵۰۷ زن و ۷۷۶ مرد می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز