خبرگزاری کار ایران

تجهیز معابر خروجی محدوده‌ «کنترل آلودگی هوا» به دوربین پلاک‌خوان

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۷۷۶

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از تجهیز خروجی‌های محدوده طرح «کنترل آلودگی هوا» به سیستم کنترل مکانیزه خبر داد.

به گزارش ایلنا، محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: پس از تجهیز مبادی ورودی محدوده‌ی کنترل آلودگی هوا به سیستم کنترل مکانیزه شاهد آن بودیم که برخی افراد از خیابان‌های یک طرفه‌ای که مبادی خروجی محدوده‌ی زوج و فرد سابق محسوب می‌شود، وارد محدوده شده و در واقع دو تخلف ورود ممنوع و ورود غیرمجاز به محدوده (کنترل آلودگی هوا) یا همان زوج یا فرد سابق را به صورت همزمان مرتکب می‌شوند.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: اکنون مبادی خروجی محدوده «کنترل آلودگی هوا» نیز به سیستم کنترل مکانیزه مجهز شده است که در این راستا تاکنون 120 خروجی محدوده کنترل آلودگی هوا به دوربین پلاک‌خوان مجهز شده است.

وی گفت: کسانی که از خروجی‌ها وارد محدوده طرح کنترل آلودگی هوا یا طرح ترافیک شوند، هم بابت ورود ممنوع و هم برای ورود غیرمجاز به محدوده جریمه خواهند شد، این در حالی است که ورود غیرمجاز برخی از خودروها به محدوده طرح کنترل آلودگی هوا از محورهای خروجی، خطرات زیادی را به دنبال دارد و ایمنی را در این معابر به شدت کاهش داده است که امیدواریم با نصب دوربین‌های ثبت تخلف در خروجی‌های این محدوده شاهد از بین رفتن این تخلفات در شهر باشیم.

پورسیدآقایی اظهار داشت: در حال حاضر ثبت تخلف معاینه فنی با ۱۴۰۰ دوربین، ثبت تخلف ورودی محدوده‌ی طرح ترافیک از طریق ۹۲ دوربین و ثبت تخلف ورودی محدوده‌ی کنترل آلودگی هوا از طریق ۱۱۱ دوربین صورت می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران،‌ وی تصریح کرد: روزانه ۱۰ میلیون رکورد از طریق دوربین‌های سطح شهر گرفته می‌شود که از این میزان ۱۵ هزار ثبت تخلف سرعت و چراغ قرمز بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز